musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    musicus

    Gjest
    Ny skive fra Tonbruket, er jo verdt å ta med seg, slipp medio oktober..

    tonbruket "Light wood, Dark Strings"



    The four-time Grammy award-winning (Swedish Grammy) group Tonbruket will release their sixth studio album Light Wood, Dark Strings. For a band as diverse as Tonbruket, whose diligent exploration of the outback of jazz and constant expansion of the boundaries of the genre, it is hardly surprising that the band has once again set its sights on new ways of expression. The joy of discovery also manifests itself on the upcoming album, which is a step in a new direction for the band. Unlike the previous five albums, which have contained loads of synths and effects pedals, Light Wood, Dark Strings is almost completely organic. Now they have let the natural sounds influence the album, and created their most low-key and soft record so far.

    Disse tre er allerede på vei, litt nytt fra gamle helter på vinyl!


    Joshua Redman "Where are we"




    The Cure "Show"



    Richard Wright (ex: Pink Floyd) "Wet dream"




    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ett hyggelig gjenhør med gamle Prog helter, har vel de siste årene mistet litt av interessen for dem, men kompletterer katalogen når det kommer nytt, denne var bedre enn på lenge, nice! :cool:



    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.465
    Antall liker
    53.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Richard Wright (ex: Pink Floyd) "Wet dream"
    Ikke EX Pink Floyd, men avdød medlem av Pink Floyd😉
     
    M

    musicus

    Gjest
    Richard Wright (ex: Pink Floyd) "Wet dream"
    Ikke EX Pink Floyd, men avdød medlem av Pink Floyd😉
    Jojo men han spiller nå ikke der mer og gruppa er (dessverre) mer en merkevare enn gruppe per idag! 😉uansett pink for meg "sluttet" når Roger'n ble for muggen og de delte...selv om jeg har hanket inn fra de tre andre underveis også 😜

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF
    M

    musicus

    Gjest
    Lar meg underholde av en Herremann jeg sjelden spiller, men denne kan man like! :cool:

    Bob Dylan "Rough and rowdy ways"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Dette var ett kjært gjenhør, klokker den inn som den 21´ste Lloyd Cole skiva i samlingen...den perfekte høst musikken utover :cool:



    ...og litt smug smaking av kassa med denne...som jeg har tenkt en stund, det blir en fin høst!! 🤤



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vad er forskjellen mellom Original og Limited Edit I&G? kjøpte med noen original forrige helg, den er fin😋
    Grattis med ny snurre også👍🙂
    Takker! Ltd er lite mindre "søt" och mer cask smak, synes jeg, fast de har klart å beholde originaliteten i den, nydelig øl, kommer du over noen så ta sjansen før de er borte! ☺

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Var en tur innom Horten idag, logistikken klaffet usedvanlig bra, fikk med meg ny platespiller (Technics SL-1210G) og nytt Quadraspire SVT rack (svart bamboo) som også cdp'n & amp profiterer på, estetisk ble det også bedre :cool:
    En grei hifi helg selv om ikke det blir messe, hyggelig å treffe på Evo & Mackar'n utenfor da, god steming 😅

    IMG_7413.jpeg


    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.294
    Antall liker
    40.224
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ble veldig fint :) Ha en fortsatt fin helg mister selv om det ikke ble Horten

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Om Luna Rouge åpnet døren i lydbildet her hjemme, så kom Noir og hentet deg inn!! Bevare meg for ett slipp og tilstedeværelse de presenterer 🤓




    1695641584879.png


    IMG_7380.jpeg


    Ikke gratis (hva er vel det) men, verdt investeringen!! i form av opplevelse, innlevelse og musikalsk nytelse!
    Samme hva man bruker bare det har rett spec? jo mann...som å si at salt og pepper er de eneste rette krydderiene for mat...😏 🤣

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    61.289
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den Moose Loose med skiltet.
    Kul musikk, men lyden er så som så. Originalen er nokså dyr, men det vet du sikkert.
    Live-plata er annonsert med spesielt bra opptak/lyd. Kan du bekrefte dette?

    Ellers gratulerer med platespiller i hus, pluss kabler og nytt Quadraspire.🙂
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg har den Moose Loose med skiltet.
    Kul musikk, men lyden er så som så. Originalen er nokså dyr, men det vet du sikkert.
    Live-plata er annonsert med spesielt bra opptak/lyd. Kan du bekrefte dette?

    Ellers gratulerer med platespiller i hus, pluss kabler og nytt Quadraspire.🙂
    Takker! Jo det har blitt litt nytt i det siste. Måtte begynne med omplassering av høyttalerene etter kabel bytte (for en måned ca siden) toe ut og litt ut justeringer før det begynte nærme seg noe igjen...Dette er jo reprints i Norske albumklassikere serien, har ikke spretta de enda så jeg kan ikke bekrefte per nu!

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Her renner det inn fine ting @musicus 🤩 Grattis med nye kabler!
    Mye fint, og den Whiskyen fikk jeg forresten gi bort halve flaska av i helgen, kompisen ville presentere den for noen andre golf kompiser i England/Scotland, de er indrukne malt mennesker! Så den var bra, meget bra!! 😁

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.122
    Antall liker
    27.941
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    The Jam "Setting sons"

    Vis vedlegget 954896

    Det er kult å snurre gammel vinyl igjen :cool:

    mvh
    Jeg er nok Hfs største Jam fan skulle jeg gjette :unsure: blev helt solgt i -77 og In The City energien av en meget kompetent trio. sen 3st knall gode album All Mods Cons. Setting Sons og Sound Affects som også blev begynnelsen på ett allt for tidlig slutt, disse har også god lyd(y)
    10/6 Gröna Lund 12/6 1981 Borlänge folkets park fikk jeg sett dem:love:
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg er nok Hfs største Jam fan skulle jeg gjette :unsure: blev helt solgt i -77 og In The City energien av en meget kompetent trio. sen 3st knall gode album All Mods Cons. Setting Sons og Sound Affects som også blev begynnelsen på ett allt for tidlig slutt, disse har også god lyd(y)
    10/6 Gröna Lund 12/6 1981 Borlänge folkets park fikk jeg sett dem:love:
    Ikke helt på samme nivå merker jeg, men en 4-5 skiver finns her av The Jam och fram kommer dom innimellan 😎
    Hade med mig in the city på cd i bilen herom dan...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ryuichi Sakamoto "12" på clear vinyl...

    '12' is an intimate collection of twelve compositions by Ryuichi Sakamoto, written and recorded in Tokyo during his fight with cancer throughout 2021-2022. Each numbered title refers to its recording date.




    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Litt mer lys vennlig, og en kabel advarsel, jeg testet medfølgende til Technicsen det nådde ikke opp! og jeg har testet litt annet top notch! Resultatet? Dyrest likte jeg ikke best så nu er det en slags mellom fase til de (power/phono) bestilte ankommer, valgt fra nederste men beste (for anledningen) hylle :oops::LOL:

    IMG_7442.jpeg


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Botaniserer litt i David Sylvian samlingen, denne fikk ett gjehör, veldig hyggelig sådan, for de spesielt interesserte bör tillegges :cool:



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Man kan jo lure på fyren, og trenger vi disse gamle om igjen?, etter første gjennomspilling av "Dark side of the moon redux" må jeg si jeg synes han klarer å fornye på en annerledes og interessant måte, en mega klassiker så ja, gamle helter som synger gamle slagere kan være forfriskende, same same bit different! :cool:

    Roger Waters "Dark side of the moon redux"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Fra den til den andre...David Gilmour slapp også skive igår, med The Orb..."Metallic spheres in colour"...
    En helt annen reise enn ex kollega Waters, men denne svinger også bra og behagelig! om man liker electronica med Pink Floydsk gitar :cool:

    IMG_7453.jpeg


    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn