musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    musicus

    Gjest
    Kari B er ei kul dame.
    Jeg dulta tilfeldigvis borti henne på formiddagen i resepsjonen på Hvaler gjestgiveri for en måneds tid siden.
    Ei svært sjarmerende og uhøytidelig dame å prate med.
    Hadde lyst å spørre om en "selfie" ...men feiga ut. 🥴

    Hun skulle holde konsert samme dag jeg var der, men jeg hadde dessverre ikke tid denne kvelden...føkk den jækla tidsklemma.
    Ryktene sier at hu er myyye bedre live, enn på studioalbum.

    Mitt favoritt album, Gåte Ved Gåte.
    Tror hu er ei likanes dame ja, lenge siden jeg har hört henne live, men vi har felles favoritt, den har fulgt meg siden den kom "gåte ved gåte"!.....liker også "over en by" veldig godt! er nok de to foretrukne per nu..."løsrivelse" er jo heller å forakte (kommer snart på vinyl for förste gang) men denne er det mange år siden fikk noe særlig spilletid :)

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Innis & Gunn har lenge vært det mest foretrukne bryggeriet her hjemme! De har noen slipp i året av Ltd Edt brygg som ofte har vist seg særdeles velsmakende ...nå er det på'an igjen :cool:
    Klarte hanke inn en kasse av disse :giggle:

    IMG_7366.jpeg
     
    M

    musicus

    Gjest
    Dagene blir kortere og kveldene lengre....på tide med litt hamstring for de kommende dagene :cool:

    Denne boken gleder jeg meg til, Talk Talk er av de helt største for undertegnede..

    During the group’s ten-year lifespan, Talk Talk released just five studio albums, but in the process, redefined contemporary music and spawned a whole movement that came to be known as Post Rock.

    Leader Mark Hollis’s determination to carry out his musical vision would see the group mutate from a synth-pop/new romantic outfit, into the most determinedly unique and unclassifiable art-pop act of the late 20th century.

    On Track examines the whole of Talk Talk’s oeuvre song by song, telling their bizarre and somewhat unlikely story. While a book on this compelling band necessarily discusses the genius of singer/guitarist/writer Mark Hollis, it also casts light on the surprising après-Talk Talk careers of foundational members Lee Harris and Paul Webb, as well as that of producer/keyboardist Tim Friese-Greene.





    Sammen med denne, boken om Japan som også er blandt de største for trådeier!

    Chronicling the rise and fall of one of the 1980s most respected and beloved bands, the book lifts the veil on the creative processes and personal histories of a fascinating group of introspective musicians whose activities have frequently been shrouded in secrecy.

    Reynolds engagingly details the strange twists and turns that saw a group of friends from working class South London develop from unpromising provincial Glam Funk origins to eventually become the authors of the innovative and exotic sonic assault of the globally successful Tin Drum.

    Written with the full approval and co-operation of Richard Barbieri, Steve Jansen and Rob Dean, the book contains many unseen period photographs, as well as first-hand accounts of the band and its music from friends, music industry associates and musical collaborators.






    ...og litt lyd, Mick Karn er vel den jeg har lyttet minst til etter Japan tiden...

    Mick Karn "Bestial Cluster" Japan Edt cd




    Mick Karn "The Tooth Mother" Japan Edt cd



    Denne har jeg allerde på cd men vil også ha på vinyl, rød vinyl :cool:

    Richard Barbieri "Under a spell"





    Slang på denne også, høres ut som en spennende konstellasjon!

    The Orb/David Gilmore. "Metallic spheres in color" cd

    Metallic Spheres, the collaboration between The Orb and Pink Floyd's David Gilmour has been reimagined and remixed as Metallic Spheres In Colour.




    La høsten komme!! :giggle:

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Året var 1988, Talk Talk slapp spirit Of eden, The cure surret på cd og kassette, The Smiths fikk mye spilletid og for ikke glemme Japan/David Sylvian...+ mange fler som satte uslettelige spor, hamret ut gjennom Fischer anlegget, ofte til naboenes fortvilelse, noe av den samme musikken spilles i dag.....det var ett spennende år!
    En kompis begynte å studere foto på universitetet i England på den tiden....det ble noen turer ut i åkrer og andre rare steder med kameraet hans...Jeg klipte meg året etter :cool:

    8b32fa17-0eb0-4828-895c-4e7c9d037f2f.jpeg


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Lever man ett arbeids liv ved siden av det "normale" faller man lett for divergerende vaner! Nå er det sivil og fritt liv, det starter for tiden med en Fernet Branca og 6,5% Ginger Joe (ingefær øl) på hjem vei!
    IMG_7370.jpeg


    Denne gangen ble det med en gjeng sterke kompiser! Tror ikke disse utfyller hverandre helt etter min gane.... den sterkeste har noen mørke kraftige kompiser fra Innis & Gunn som venter hjemme


    Octomore 11.2

    IMG_7372.jpeg
    !

    Kompisene som heller ikke er veike...

    IMG_7371.jpeg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Hjemme !! Etter at 160 mtr langt, 33 mtr bredt, i 18 knop har seilet inn i skjærgården og fortøyd.
    En vanlig hverdag egentlig! :cool:

    IMG_7373.jpeg


    Mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Innis & Gunn har lenge vært det mest foretrukne bryggeriet her hjemme! De har noen slipp i året av Ltd Edt brygg som ofte har vist seg særdeles velsmakende ...nå er det på'an igjen :cool:
    Klarte hanke inn en kasse av disse :giggle:

    Vis vedlegget 944046
    Var å hentet ut kassa idag! Og prøvesmakte litt i kveld.. En nydelig frisk og lett syrlig øl dette, nesten så jeg ville sagt at det var ingen typisk I &G produksjon fra hva de vanligvis leverer men absolutt nytbar! :)
    Mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Innis & Gunn har lenge vært det mest foretrukne bryggeriet her hjemme! De har noen slipp i året av Ltd Edt brygg som ofte har vist seg særdeles velsmakende ...nå er det på'an igjen :cool:
    Klarte hanke inn en kasse av disse :giggle:

    Vis vedlegget 944046
    Det var et nytt bryggeri for min del. Må surfe litt rundt å sjå om eg kan finne nåke frå dei. Er det å få på plass polet kanskje...??
     
    M

    musicus

    Gjest
    Det var et nytt bryggeri for min del. Må surfe litt rundt å sjå om eg kan finne nåke frå dei. Er det å få på plass polet kanskje...??
    Tror det skal være å få på polet også, litt usikker der for Norges del, om du har tilgang til Systemet i Sverige så er er det enklere vet, ikke minst hyggeligere priser!

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror det skal være å få på polet også, litt usikker der for Norges del, om du har tilgang til Systemet i Sverige så er er det enklere vet, ikke minst hyggeligere priser!

    mvh
    Var inne å titta på polet. Har kun 1 type. Men må da kunne få tak i flere... Får mase litt på dei.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas med vakre føtter
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    14.390
    Antall liker
    37.331
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Første gang jeg smakte I&G var på en pub i Edinburgh! ❤ Det har vært favoritten siden den gang!
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    492
    Antall liker
    765
    Sted
    Oslo
    Jeg har lest igjennom dine fine tråd med mye fin musikk musicus, men jeg ser ingen prat om lyden? Kan jeg spørre litt hvordan de ulike anleggene du kjenner låter? Jeg lurer selv på Accordo, men forstår det slik at de er ganske så nøytrale? Jeg skulle ønske med litt av den gamle (?) Sf gløden i mellomtonen. Er de tilgivende på dårlige innspillinger eller ærlige? Og hvordan låt Wilson Benesch? Aldri hørt dem.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg har lest igjennom dine fine tråd med mye fin musikk musicus, men jeg ser ingen prat om lyden? Kan jeg spørre litt hvordan de ulike anleggene du kjenner låter? Jeg lurer selv på Accordo, men forstår det slik at de er ganske så nøytrale? Jeg skulle ønske med litt av den gamle (?) Sf gløden i mellomtonen. Er de tilgivende på dårlige innspillinger eller ærlige? Og hvordan låt Wilson Benesch? Aldri hørt dem.
    Takk for de hyggelige ordene Antoine! Opplevelsen av lyd er så forskjellig og subjektiv at det kan være vanskelig å sette de rette ordene. Accordo for meg er en Game Ender, det den gjør er så "rett" i mine ører att det den ikke gjør faller ut, har ingen personlig erfaring med tidligere SF og nuvärende er ikke interessant, men skal jeg gjette på det lille jeg har hört av gammel vs ny SF så er vel Accordo noe midt i mellom, de er jo fra Mesteren selv 🙂 jeg velger elektronikk som er litt "varm" i klangen og kabler det med Luna Cables som i mine ører har en fantstisk oppløsning og slipp...for ikke miste de minste detaljene!

    Det er nesten som floskel, men det er musikken og nytelsen som er i fokus nu, ikke hvilke hifi parametre som er "riktig eller feil"...for meg er dette noe å leve lenge med etter mange år på hifi kjøret, for å uttrykke meg slik!

    Wilson Benesch og AudioNet var for meg hus komboen i mange år, kanskje litt mer "nøytralt" og fokus på hifi-korrekthet enn nåværende oppsett. Det kan jo kanskje kalles å modnes for min del...
    Dårlige innspiller låter ikke kattejammer, men du hører på en vennlig måte at det er en dårlig innspilling, er vel den beskrivelsen jeg kommer på her og nå, men jeg må ärlig talt innrömme att jeg ikke har latt meg plage når det först spilles en dårlig skive, og det får vel bli på den positive siden av erfaringer med både høyttaler og elektronikk...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ett nytt bekjentskap kom med hjem idag, liker Japanske whiskyer, behagelig runde og tenderer til litt sødme, fin motsats til de Skotske røykbombene som er her fra før 😎

    Ha en trivelig og støyfri helg dere som gidder titte innom!

    IMG_7376.jpeg


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Apropo Whisky" det har ligget mer el mindre dødt med interessen av nevnte dryck i lange tider, men nu rör det på sig, den her er på väg hem!

    Det var whisky släpp på systemet igår...



    Denna whisky är en blandning av sprit som lagrats 7-21 år på fem olika ekfat.





    ..og på onsdag var det også släpp men der var de noen og hundre flaskene borte på sekunder, fikk ikke tak i den Springbanken 12 cask jeg ville ha, men lister for denne, svar kommer senere på om min plass kvalifiserer for en flaske! Den gikk også tom på sekunder vid släppet.

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Er ikkje det den whiskyen Bill Murray skal reklamera for i Lost in Translation?

    God helg til deg også!
    Mulig det, burde nok gitt filmen ett gjensyn för jeg uttaler meg! er veldig uerfaren på Japanske, Springbank er for meg #1 men med de prisene de har tatt etterhvert blir det en stund mellom de riktig gode, denne (Kilkerran) får være en god reserve i så måte...🙂

    mvh
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    846
    Antall liker
    1.677
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for de hyggelige ordene Antoine! Opplevelsen av lyd er så forskjellig og subjektiv at det kan være vanskelig å sette de rette ordene. Accordo for meg er en Game Ender, det den gjør er så "rett" i mine ører att det den ikke gjør faller ut, har ingen personlig erfaring med tidligere SF og nuvärende er ikke interessant, men skal jeg gjette på det lille jeg har hört av gammel vs ny SF så er vel Accordo noe midt i mellom, de er jo fra Mesteren selv 🙂 jeg velger elektronikk som er litt "varm" i klangen og kabler det med Luna Cables som i mine ører har en fantstisk oppløsning og slipp...for ikke miste de minste detaljene!

    Det er nesten som floskel, men det er musikken og nytelsen som er i fokus nu, ikke hvilke hifi parametre som er "riktig eller feil"...for meg er dette noe å leve lenge med etter mange år på hifi kjøret, for å uttrykke meg slik!

    Wilson Benesch og AudioNet var for meg hus komboen i mange år, kanskje litt mer "nøytralt" og fokus på hifi-korrekthet enn nåværende oppsett. Det kan jo kanskje kalles å modnes for min del...
    Dårlige innspiller låter ikke kattejammer, men du hører på en vennlig måte at det er en dårlig innspilling, er vel den beskrivelsen jeg kommer på her og nå, men jeg må ärlig talt innrömme att jeg ikke har latt meg plage når det först spilles en dårlig skive, og det får vel bli på den positive siden av erfaringer med både høyttaler og elektronikk...

    mvh
    Som du sier så er det musikken som kommer i fokus med et godt anlegg. Ikke anlegget i seg selv. Etter å ha gått utallige runder med kjøp og salg og frustrasjon så føles det godt å spille musikk uten å lytte etter spesielle ting som oppløsning, bass etc. Her er Serblin og Accuphase, eller Luxman for min del, helt suverene. Jeg tenker mindre og mindre på anlegget. Tenker bare på hva skal jeg spiile i dag. Anlegget er bare et nødvendig middel for nyte musikk. Da føler jeg at jeg egentlig er i mål med hobbyen min.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Flott trio en regntung lørdag! en av de lune stemningsfulle skivene som trekkes fram ved rette anledninger... :cool:




    An ECM debut for a unique Japanese-French-German trio, with a lyrical sound of its own. Drummer-leader Shinya Fukumori, also the principal composer for the band, is an imaginative melodist at several levels. The attention to timbre and detail and space which distinguishes Fukumori's drumming is also reflected in the colour-fields of his free-floating ballads. The spaciousness of the music leaves room for expression to tenorist Matthieu Bordenave and pianist Walter Lang. Bordenave has a deceptively fragile tenor tone, of considerable emotional impact, and Lang, one of Lee Konitz's chosen duo partners in recent years, is a subtle player, patiently shoring up the whole context. Together, the members of this Munich-based band have created something new and fresh. 'For 2 Akis' was recorded at Studios La Buissonne in the South of France in March 2017, and produced by Manfred Eicher. Personnel: Shinya Fukumori (drums), Matthieu Bordenave (tenor saxophone), Walter Lang (piano)

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Følger opp med dette albumet som jeg personlig kanskje synes er mer interessant! :cool:



    man lære så lenge man...vil osv...ble oppmerksom først idag på att Steven Wilson (Porcupine Tree, no-man m.fl) gjorde noen gitar bidrag på denne skiva...




    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Venter også på lillebror til den på høyresiden (8 yrs heavy peated) mens storebror og Japaneren dukket opp idag, nesten så man gleder seg til kaldere og mørkere høst/vinter 😎

    IMG_7382.jpeg


    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn