Musicman one-thirty

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Har ryddet litt i det siste, og da er det utrolig hva som dukker opp.

I dette tillfellet en "Musicman one-thirty" med tilhørende høyttaler som jeg ikke husker typebetegnelsen på.
Dette er da altså en gitar / bassforsterker som har stått stuet bort siden min periode som "rocker" på begynnelsen av 80-tallet.

Har egentlig ikke tenkt så mye over at den har stått der helt til jeg oppdaget at det etter sigende var denne Johnny Winter foretrakk.

Og denne mannen kjenner dere vel:

Uansett, slik ser den altså ut.

Så til spørsmålet, er det noen av dere som har som hobby å feilsøke / reparere slike apparater?
Den er nemlig blitt helt taus etter tjue års lagring.

Hadde vært gøy å få lyd i den igjen, men å sette den på verksted for feilsøking synes jeg ikke at jeg har råd til.

Det er en rørforsterker, det står skrevet "EL34" på noen av rørene.

Noen som kan hjelpe?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Bruk ein proff, og få han restaurert til gammal standard. Var det Hagstrøm som hadde agenturet, eller tullar eg fælt no?
Hagstrøm på Bekkestua er historie, men en hvilken som helst reperatør fikser denne. Jeg kjenner mange.

Ellers importeres Fender nå av et firma på Lillestrøm. Husker ikke navnet, men de kan også formidle reparasjon.

EL-34 er standard utgangsrør på de flerste gitar amper fra denne perioden.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Er det noen måte å kontrollere sånne rør på selv?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Er det noen måte å kontrollere sånne rør på selv?
Kjøp en rørtester. Du kan få slike billig på NRHF auksjon.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Dersom dei lyser (og ikkje lilla), er det god sjanse for at dei er i orden.
Men det er mykje som kan vere øydelagt i ein sånn sak....
Rørene har et rød-orange lys når den er påslått, har fått lyd nå så det var nok en defekt kabel som var feilen.

Noen som vet hva noe sånt kan være verdt på bruktmarkedet?

Kunne godt tenkt meg å selge eller bytte i en sånn miniforsterker som jeg kan ha i stua.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.708
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Hadde en slik i min ungdom, ble i sin tid tatt i byttet inn på Kongsvinger da jeg gikk over til Trace Elliot!

Jeg kjøpte den vel for 3500,- hvis jeg ikke husker feil. Så i dag er den vel ikke verdt all verden, men virkerden må det jo gå an å få en tusenlapp eller to for den!

Mvh
OMF

Topp Bunn