Forsterkere Musical Innovation 12.1

Alabama

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
38
Sted
Skåla
Jeg har et Parasound 23+ sluttrinn og en Parasound P5 pre. Men nå har jeg lyst å prøve noe nytt. Tror jeg trenger en mer analog sak uten dac, riaa (kjører en ekstern riaa) utgang til Sub eller noe annet dill dall. Har prøvd å lese meg opp på div utstyr - gjerne brukt - og da dukker Musical Innovation 12.1 med balanserte innganger opp som en meget god match. Rimelig på bruktmarkedet og superlativene henger løst.
Kom gjerne med innspill. ☺

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
721
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
9
Musical innovation 12 har i utgangspunktet berre balansert utgang (2 xlr). Inngangane (5) er ubalanserte (10 rca).
Men på noken eksemplar er ein inngangskanal (rca) gjort om til utgang (rca), altså ein ubalansert utgang. Så disse har 2 utganskanaler og 4 inngangskanaler.

Har eigd fleire 12.1, og har no ein 12.4 - den med display.
Er derfor inhabil så det held, når eg meiner MI 12 er biff til pølsepris! 😇

Mvh Arild 😊

Sist redigert:

Alabama

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
38
Sted
Skåla
Musical innovation 12 har i utgangspunktet berre balansert utgang (2 xlr). Inngangane (5) er ubalanserte (10 rca).
Men på noken eksemplar er ein inngangskanal (rca) gjort om til utgang (rca), altså ein ubalansert utgang. Så disse har 2 utganskanaler og 4 inngangskanaler.

Har eigd fleire 12.1, og har no ein 12.4 - den med display.
Er derfor inhabil så det held, når eg meiner MI 12 er biff til pølsepris! 😇

Mvh Arild 😊
Ja, akkurat, stemmer det. Den har bare én balansert utgang, men da blir nok den ikke helt optimalt for meg. Jeg trodde at den hadde kun balansert inngang, men det var kun utgang den hadde…javel. Jeg tok litt feil der, ok. 🥲

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
721
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
9
Ja, akkurat, stemmer det. Den har bare én balansert utgang, men da blir nok den ikke helt optimalt for meg. Jeg trodde at den hadde kun balansert inngang, men det var kun utgang den hadde…javel. Jeg tok litt feil der, ok. 🥲
Du bør sjå etter ein MI 13, MI 23, eller MI 23.5 (xx). Dei er alle fullbalanserte. Men prisen er dessverre mykje høgare.

Mvh Arild 😊

Topp Bunn