Musical fidelity cdpre.. hvor kobler jeg til min integrerte

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har skaffet meg en MF cdpre som jeg skal bygge opp et anlegg rundt. Og er på jakt etter effekktrinn. Men nok om det.

Jeg vil ha lyd frem til de kommer i boks og har en eldre Marantz hjemmekino reciver.

Jeg tenkte å koble analogt inn til den sik at jeg bruker dac-en som sitter i MF. Men på baksiden så har jeg 3 linje utganger. Hendholds vis: Preout, Tape out og tape monitor.

Jeg regner med at pre out er den jeg skal koble effekttrinn til. Dvs det er utgangen med pre delen. Men skal jeg bruke Tape out eller tape monitor? Jeg ønsker altså å bruke cdpre som en ren cd-spiller og dac.

Noen som har forslag

Vedlegg

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Tape out gir ivertfall lyd... ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hvis du skal bruke den som dac (dvs. med et eksternt drivverk), så må du jo koble digitalt inn på cdpre24.
ikke analogt inn.

deretter kobler du preout fra cdpre24 til receiveren din.
så kan du sette volum på receiveren brukbart høyt nivå, og ellers styre volum på cdre24.

hvis du ikke finner ut av dette, så send meg en pm.
da kan jeg gi deg tlfnr og du kan ringe, så skal jeg hjelpe deg.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Canales skrev:
hvis du skal bruke den som dac (dvs. med et eksternt drivverk), så må du jo koble digitalt inn på cdpre24.
ikke analogt inn.

deretter kobler du preout fra cdpre24 til receiveren din.
så kan du sette volum på receiveren brukbart høyt nivå, og ellers styre volum på cdre24.

hvis du ikke finner ut av dette, så send meg en pm.
da kan jeg gi deg tlfnr og du kan ringe, så skal jeg hjelpe deg.
Heisann.

Nei jeg ønsker pdd, frem til jeg finner det nye effekttrinnet mitt, å bruke den som ren cdspiller/dac og koble den utenom pre-delen i MF.

Når jeg får effekttrinna så er det pre out jeg skal bruke, det vet jeg.

Men har nå en lite reciver ( sukk) som jeg bruker foreløbig. Og ønsker ikke å koble pre dalen på MF til Pre dalen til Marantz(som den midlertidige reciveren heter) Da dama bruker den til radio. Er redd for at hun bare skifter inngang på den slik at all guffa reiser ut til HT.

Men med tape out så får jeg ivertfall lyd både fra cd splater og fra Squeezebox.

Om det er riktig og jeg får ut det som bor i denne MF maskinen aner jeg ikke, men det spiller bra!

Mvh Peter

Topp Bunn