Kanon! Det er akkurat slik som på bildet jeg tenker å strippe armen. Trenger vel ikke noe mer enn det eksisterende hullet i
plintet og set-skruen til å tjore fast? Det er ihvertfall slik mine to andre tonearmer er montert, og det holder som pinn i kuskit.
Nå lurer jeg fælt på diameteren på den svarte akslingen
Hei.
En montering med armen satt opp som avbildet - med begge vertikalstagene på plass -
tror jeg ikke er mulig gitt det gamle
31 mm monteringshullets begrensede plass. De to vertikalstagene er plassert veldig nærme "ovalens" ytterkanter. Dessuten vil
en montering med begge vertikalstagene på plass (om det er mulig), gi deg minimalt med plass til å justere armen forover,
plass du trenger for å komme i mål. Derfor er det nok nødvendig å skru ut det fremre vertikalstaget (skrudd fast i gjenger
med LockTite) og kun beholde det bakre vertikalstaget. Dette kan eventuelt benyttes til å holde en (RCA+jord) kontaktplate.
Hele målet med den nye montasjen er å kunne justere armen forover, så du kan oppnå korrekt overheng - i samsvar med
de forskjellige armenes geometri. (Mao. klarer du å montere SME armen uten å forlenge den, benytter du SME protraktoren.
Forlenger du SMEen til samme lengde som FR-64S, benytter du FR protraktoren).
Med SME 3010R (effektiv lengde = 239 mm (uten forlenging)) skal overhenget være;
15,30 mm (Stevenson),
16,47 mm (High Fidelity) eller
17,32 mm (Løvgren/Baerwald A).
Om du klarer å forlenge armen til samme lengde som FR-64S (effektiv lengde = 245 mm) reduseres overhenget til;
14,90 mm (Stevenson),
16,03 mm (High Fidelity) eller
16,86 mm (Løvgren/Baerwald A).
Overhengskalkulator laster du ned fra mitt innlegg her:
http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/10530-vinylressurser-pa-nett-linker-3.html
Jeg vil uansett anbefale deg å montere SME-armens baseplate med god (tykk) dobbelsidig tape. SME selv benytter en slik
"myk" montasje ved bruk av gummiforingene i hullene på monteringsplaten.
mvh
Gunnar Brekke