Muggsopp

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.062
Torget vurderinger
35
hver eneste gang jeg er på hytta til svigers, enten det er vår, sommer, høst eller vinter så blir jeg hyperallergisk med rennende nese og kløende øyne.

Det kunne selvfølgelig vært støv, men nå har vi både rengjort og malt alle flater på treverket, og det er fremdeles ingen bedring.

Jeg begynner å mistenke at det kan være muggsopp jeg reagerer på. Er det noen som vet om man kan sjekke sånt selv, eller om man må ha dyre fagfolk til å sjekke sånt.

Roy

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Høres ut som en jobb for en mann eller kvinne med måleapaprat. :-\

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.062
Torget vurderinger
35
ErosLoveking skrev:
Høres ut som en jobb for en mann eller kvinne med måleapaprat. :-\

Jeg fant et måleapparat, men gudene veit hvor mye sånt koster (så jeg sendte dem en henvendelse)

N

nb

Gjest
En ting er <i>om</i> man har muggsopp, deretter kommer hvilken type man har, om den er farlig og som en følge av det hva man må gjøre med saken. Du må høyst sannsynlig til med noen fagfolk uansett om det faktisk er et problem...

Jeg vet at Mycoteam driver med slikt, i alle fall i Oslo. Tror en befaring med grudndig rapport koster ca 3000 kroner, og det er en eller annen rabatt om man er medlem av huseiernes landsforbund. Sikkert andre som driver med slikt også, men Mycoteam er de eneste jeg vet om.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.062
Torget vurderinger
35
Uansett billigere enn det måleapparatet jeg la ut bilde av. Fikk mail av dem nå, og den koster den nette sum av 28.000 kroner pluss moms...

Roy

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.878
Det er vel ingeniører som jobber med VVS og inneklima som er eksperter på dette. Det koster ikke all verden å få noen til å sjekke tingenes tilstand. Og så får man gjerne tips om hva man skal gjøre med problemene også.

Hvis det er råte og mugg i hytta så er dette småpenger i forhold til hvilke verdier som står på spill - for ikke å snakke om det helsemessige.

Topp Bunn