Mott The Hoople og søtti tallet.....

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
628
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
11
Som ihuga fan av søttitallsmusikk (alt gikk jo til helvete etter 81), er en ikke bortskjemt med god lydkvalitet. Med Classic records reissue av Led Z's katalog, hjalp det godt. Nå sitter eg å hører på en annen favoritt, Mott The Hoople - All the young dudes fra 72, reissue fra Absolute Analogue. Herlig! ;D. Her kommer musikken til sin rett fra første strofe med den rocka og annerledelse "Sweet Jane". Anbefales til resten av dere søttitallsfolk der ute. Her er det plassert mye i rillene som ikke var der på de tidligste ugivelsene.

PS: Ian Hunte i bar overkropp må jo være en bonus ;D

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
378
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Alle platene til Mott the Hoople har god lyd, jeg synes spesielt de som er produsert av salige Guy Stevens har en flott lyd, les Island-perioden. Enkel, grei med god definisjon av alle instrument pluss en masse luft i lyden. Han gjenskapte noe av det samme med London Calling noen år senere.

Tiden på CBS er også fin, med Mott som høydepunkt, men min favoritt er og blir Brain Capers. Det er utrolig tøft å ta på seg masken og spille luftgitar på stua.

Senere plater med Ian Hunter er også verdt å få med seg, spesielt You're never alone... og for ikke å glemme den siste som kom i vår.

Anbefalelsesverdig side: www.hunter-mott.com og www.ianhunter.com

P

Parelius

Gjest
God gruppe ja!

Mangler tre stykker i LP-samlingen ser jeg (Mad Shadows, Brain Capers og The Hoople av originalutgivelsene). Lyden synes jeg er så som så på f.eks. det første albumet (Mott the Hoople, prod. Guy Stevens). Grøtete vil vel være den beste beskrivelsen. Men min utgivelse ser en Atlantic (US)SD 8258, og grunnen kan jo være det. Er det slik at de engelske trykkene er bedre (Island)?

Hvilke utgivelser var det som nå var blitt remastret og nyutgitt på vinyl?

Topp Bunn