Motordoping på sykkel?

N

nb

Gjest
Det første er unnagjort og vi teller nå dagene mot sommerens vakreste dopingeventyr - Tour de France. Mens vi venter kan vi kose oss med det siste innen dopingteorier - motordoping. Ikke at jeg har så veldig troen på at så er tilfelle, men det ville i tilfelle tatt jukset til helt nye høyder

http://www.nettavisen.no/procycling/article2914224.ece

Thor Hushovs kommentar (han lå like bak da Cancellara rykket)

<i>
Overfor Aftenposten ønsker ikke Thor Hushovd å nøre oppunder motordopdebatten:

- Nei, jeg vil ikke mistenke ham for det. Jeg klarer liksom ikke å ta det alvorlig. Vi har snakket sammen om dette noen av oss, men det er på tullestadiet, sier Hushovd til Aftenposten.
Han medgir at han har sett klippet fra den italienske TV-kanalen RAI:

- Teoretisk er det hele mulig. Jeg har snakket med en sykkelrytter som har vært i California og prøvd en sykkel med en slik motor med tre innstillinger. Men det var en terrengsykkel, forklarer Hushovd.
</i>

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Ingenting overrasker lenger i idrett.

Men uansett er det langt sunnere å motordope seg kontra bloddoping.

Mvh.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Testet en sånn batterisykkel, ikke så fancy som dette men uansett, midt i blinken for meg!!

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
For et års tid siden drev jeg og tråkket for harde livet opp en lang bakke mot Maridalsvannet i Oslo. Mens jeg hang der over styret og hadde mer enn nok med å puste, feide plutselig en kar forbi på en slik elektrisk sykkel. I mørk dress, blanke sorte sko og en hendig liten stresskoffert på bagasjebrettet. Helt uberørt - tror ikke han trengte å trekke pusten i det hele tatt, der han satt. Hendig sak for dem som skal til og fra jobb uten å være avhengig av å dusje og skifte klær.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Får man dem med en smart løsning for opplading av batteri? Noe ala retardasjonsgir/dynamo som lader når man bremser.
EDIT: Når jeg tenker meg om så vil vel en slik "lading" ha ganske liten effekt i forhold til forbruk & lading "hjemme"?

Topp Bunn