Forsterkere Mosfet forsterker med høy impedans på klipsch

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
2.438
Torget vurderinger
75
Har et par klipsch lascala med mulighet for biamping

Har lest at flere anbefaler mosfetforsterkere på klipsch for å sparke i gang 15 tommeren.

hva er å få tak i ? Altså brukt - rimelig / vintage går greit

noen med erfaring på dette.

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Antall liker
138
Torget vurderinger
0
Jeg hadde MI Mosfet på mine Lascala, og det låt helt forferdelig. Når jeg fikk en Trafomatic rørforsterker på 40W så spillte det enormt bra.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.240
Sted
Sølvbyen
Har ingen erfaring med LS, men ville uansett ikke sett meg blind på kravet om MOSFET. Tipper det er minst like viktig å ha en forsterker som er strømsterk, rask, og framfor alt støysvak. Du finner fint bipolare transistorforsterker som er strømsterke, med lav forvrengning, og som heller mot det varme om ønskelig. Kanskje noe klasse A hadde blitt bra. Ville iallfall styrt ganske greit unna rimeligere transistorer som Rotel, Emotiva, Sherbourn, og lignende, utelukkende basert på velutviklete fordommer.

Rør er nok heller ikke feil, men så vidt jeg vet så konverterte Paul Wilbur himself fra rør til transistor i sine senere år. Begge deler burde med andre ord kunne fungere bra.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.118
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
jA mange mosfetter i paralell , dvs strøm sterk , Fordelen med mosfet er at de ikke trenger extern elektronikk for å begrense strømmen , stor trafo 1000VA eller mer , stor lytte bank 100 000uf min computor grade BC / vishay pr rail avkoblet med 20-30 uf polypropylene .O g topologien bør være ren DC koblet . Om forsterkeren er strøm sterk nok i tilleg kan du utnytte fordelen med å bro koble. I ttilleg til fordelene med balansert signalføring får du i tillegg ekstra dynamikk.
Ingen ting er gratis

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Har et par klipsch lascala med mulighet for biamping

Har lest at flere anbefaler mosfetforsterkere på klipsch for å sparke i gang 15 tommeren.

hva er å få tak i ? Altså brukt - rimelig / vintage går greit

noen med erfaring på dette.
husk du har lettdrevne bassere, og de sparker uansett ikke fra seg under 50 hz, så dyp bass vil du ikke få uavhengig av forsterker
jeg bruker selv 30 klasse A watt på mine belle og det er plenty av power på de

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Antall liker
2.571
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Har ikke LS selv, men har CWii. Du skal ikke tenke så mye på dette med effekt, du trenger ikke mye!!

Vil selv anbefale rør eller kl.A forsterkere som tidligere nevnt her i tråden. Vil faktisk ikke anbefale mosfet kl. AB med høy effekt, da i den grad til daglig bruk vil du ligge på ca 0,5 - 1 W forbruk, og da sitter du rent teoretisk midt i området der crossover-støyen er høyest.

Selv om det ved festlige anledninger er ekstra gøy med litt head-room! :cool:

Cbarth

Topp Bunn