MOREL - Nå i Norge - hos PM Audio

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
401
Fantastiske høyttalere fra verdens høyteknologinavle - ISRAEL.

Vi har lenge vært på utkikk etter hifiprodukter fra Israel. Ettersom Israel er unike i verden innen ny teknologi så regnet vi med at de også var gode på lydprodukter. Israel har flere teknologibedrifter registrert på NASDAQ børsen enn hele Europa til sammen!!
Vår leting ga resultater - MOREL viser seg å være en fremragende høyttalerprodusent.
Morel er gjennom flere ti-år verdenskjent for sin produksjon av høyttalerelementer. Mange av verdens beste høyttalerprodusenter bruker MOREL elementer. Så begynte de sin egen produksjon av ferdige komplette høyttalere for noen år siden - til internasjonal suksess.
MOREL fremhever fordelen de har til å få de beste produktene med at de har en unik mulighet til innomhus å tilpasse kabinettet til elemetene og elementene til kabinettene.
Mer info om diverse modeller finner du på www.pmaudio.no

8

8x12_TOM

Gjest
Dette blir spennende :) Har selv 8 stk. Morel 634 Carbon/Rohacell/carbon mellomtoner liggende. Verdens beste mellomtone ;D ;D

S

Sjur T

Gjest
Vet ikke helt om de var stygge eller pene, men det hadde vært artig å hørt de. Låter ant knallbra...:)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Sjuris skrev:
Vet ikke helt om de var stygge eller pene, men det hadde vært artig å hørt de. Låter ant knallbra...:)
Jeg VET helt om de er stygge eller pene :p
(henger med på at det selvf. hadde vært artig å hørt de ;))

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vi har lenge vært på utkikk etter hifiprodukter fra Israel. Ettersom Israel er unike i verden innen ny teknologi så regnet vi med at de også var gode på lydprodukter. Israel har flere teknologibedrifter registrert på NASDAQ børsen enn hele Europa til sammen!!
Vår leting ga resultater - MOREL viser seg å være en fremragende høyttalerprodusent.
Morel er gjennom flere ti-år verdenskjent for sin produksjon av høyttalerelementer. Mange av verdens beste høyttalerprodusenter bruker MOREL elementer. Så begynte de sin egen produksjon av ferdige komplette høyttalere for noen år siden - til internasjonal suksess.
MOREL fremhever fordelen de har til å få de beste produktene med at de har en unik mulighet til innomhus å tilpasse kabinettet til elemetene og elementene til kabinettene.
Mer info om diverse modeller finner du på www.pmaudio.no
Bare noen kommentarer til introen.
Israel er land #2 når det kommer til firma registrert på Nasdaq etter USA. Iflg. kilder er det 71 firma. Iflg. Nasdaq.com er det 60 registrerte fra Midtøsten/Israel. Europa er listet med 160.
http://www.nasdaq.com/screening/companies-by-region.aspx?region=Middle+East
http://www.nasdaq.com/screening/companies-by-region.aspx?region=Europe

Israel ligger forøvrig geografisk i Asia.
Israel er teknologisk langt framme men å hevde de er unike i verden er kanskje er å dra den litt langt? De har vært blant de verdensledende på sikkerhetsprodukter i mange år og gjerne spesielt innen IT-/IT sikkerhet. De er unike i den forstand at et så "lite" land har hevdet seg så bra på disse markedene. Mange bedrifter/offentlige instanser rundt omkring bruker Israelske produkter uten at de er klar over det. Opphavet til mange gode produkter er Israels uten av vi egentlig er klar over det også.

Mer om Israelsk teknologi kan leser på Wiki.....f.eks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Science_and_technology_in_Israel

Morel elementer blir ansett som veldig gode ja og spesielt de karbon elementene er interessante.
Proac, Eggleston Works, Midgard Audio ;) er blant produsenter som har tatt akkurat de i bruk
Israel er ekstremt gode på appelsiner :)

PS: Måtte kansellere en tur til Tel Aviv forrige helg desverre. Iflg. mine kompiser var det rimelig høyt sikkerhetsnivå på flyplass. Mareritt aktig kalte de det ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.651
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Synes det er flott at PM tar inn dette merket, og synes vel i grunn at man i en slik "reklametråd" både kan avstå for morsomheter og det som til en viss grad kan kalles flisespikkeri. Resultatet kan bli at leverandørene ikke gidder å legge ut nyheter her på sentralen - og det ønsker vi vel ikke!

Kommer du også til å bli distrubitør på elementene Paul...?

Mvh
OMF

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
2
Hei OMF.
Går man ut med flagget ekstremt høyt hevet,så er det vel ikke urimelig med en kommentar og to!? 8)

ambiance

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2007
Antall liker
162
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
3
Har noen erfaringer med Morel fra min senterkanal produsert av Jas Audio, så langt er jeg godt fornøyd med lyden og prestanda. Senteren med to 6" Morelelementer montert veier 29kg og holder godt følge med fronthøyttalerene i form av hurtighet og trykk.

Har også hørt disse elementene i et høyttalerpar hvor de gjør mye "riktig" med hurtig og stram lyd.

A.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.651
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
fibreist skrev:
Hei OMF.
Går man ut med flagget ekstremt høyt hevet,så er det vel ikke urimelig med en kommentar og to!? 8)
Er teksten i første innlegg å gå med flagget "ekstremt høyt"..? OK - så bommet han litt på tallene, men det kan synes som om lille Istrael med kun 7 millioner innbyggere har flere selskaper på NASDAC enn alle andre aland i verden med unntakt av USA - som tross alt har 40-50 ganger flere innbyggere. Resten av teksten er vel korrekt...?
Jeg har vel sett langt større overdrivelser enn dette uten at jeg det er blitt reagert så veldig...

Mvh
OMF

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Under Bransjenyheter har trådstarter rettighet til å redigere og evnt. slette evnt. svar på egne innlegg. I denne kategorien ønsker vi kun seriøse henvendelser på innlegg, og kritikk av produkter m.m. tas under andre kategorier.
Politiske diskusjoner tas under OT. Ikke her.
Kommentarer om produkter kan tas her.
Noen innlegg er fjernet.
Forøvrig har trådstarter moderator rettigheter i sin egen tråd og kan vedlikeholde den selv om han er tilstede her.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.574
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Ser nå at mange innlegg er slettet og det vises stadig til regelverket her, det er ok det moderator.
Nå hadde jeg forøverig et innlegg om at disse ht minnet meg om en "fat lady" men som også ble slettet ???
Jeg minner om at både produsent og norsk importør har gitt denne ht navnet "The fat lady" ::)
Så hva skal vi kunne si den minner om, eller kalle den , uten å bli moderert her på sentralen ;)
Rådvill her nå, kjære moderator!!

gismo

Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
1
Morel Octave Siganture er en av de beste monitorhøyttalerne jeg har hørt, og har eid!

Spesielt diskantene i Octave er en opplevelse. Disse spiller med en varme som tilhører skjeldenhetene..

Jeg har i flere år også hatt Morel elementer i bilen.

Jeg håper det vil bi arrangert noe prøvelytting av disse fantastiske høyttalerene slik at flere
kan få oppleve Morel!

Topp Bunn