Molekylproblemer?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Phonosophie er ett meget seriøst firma..
Har sett den derre greia der før.
Ikke hørt. Virker litt villt da.

Blid det sånn lage "badstu" av rommet... øke "luftfuktigheten" og dermed
trykktransmisjonstapet minskes i rommet? Aner ikke.
Mulig det der greiene funker..?
Det er en 3-4 avarter hos andre firma også.

mvh

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hva gjør dette produktet og hvordan gjør den det?

McLaren

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.889
Sted
Østfold
Om den kontrollerer luftfuktigheten er det jo noe, men av teksten forstår jeg at den skal ordne opp i molekylstrukturen i rommet. Man må da kunne hevde at det ikke skulle være mer viktig i et hifi-oppsett enn hva det er live.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.865
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Prisen er kun 799 Euro.

Her er det bare å handle inn, Snickers.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Snickers-is skrev:
Om den kontrollerer luftfuktigheten er det jo noe, men av teksten forstår jeg at den skal ordne opp i molekylstrukturen i rommet. Man må da kunne hevde at det ikke skulle være mer viktig i et hifi-oppsett enn hva det er live.
Joda, det du ser og sånn.
Men jeg ville tro at i ett lytterom bør man ha en viss luftfuktighet, at luften skal ha en viss masse mener jeg.
Da kan denne dingsen ionisere lufta bedre eller hva den gjør... Noe sånt.

Altså, jeg har mine tvil ved akkurat den saken der altså...
Må inrømme at min grense den går ett visst sted.

Men jeg ser at det er mulig å gjøre noe med ladningen i lufta i rommet... Men da må man ha en viss luftfuktighet å spille på.

Men som sagt, jeg synes dette blir veeeeeldig sære greier, og jeg sliter litt med å ta dette for god fisk...
Jeg har en kompis som sagt, som er teoretisk fysiker, han har måtte forklare meg mye rart opp igjennom..
Men duverden hva jeg har lært også!!!!

Men man skal aldri si aldri altså...
Det er en settning jeg ikke liker å høre... "Det er umulig!"
Da får jeg fnatt jeg!!! Slikt tror jeg nemlig ikke på!

Det er ikke noe som heter umulig mener jeg... Da begrenser man seg...
La oss ta eksemplet Georg Brandes som uttalte at "nå er alt oppfunnet som mennesket kommer til å finne opp" Han Brandes var desverre litt rask med den gitt... Dette var for mer enn 100 år siden...
Og var ikke riktig...

Jeg sier... Sær, men jeg vet ikke, så kanskje... ::)

mvh

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
309
C._Alshus skrev:
Prisen er kun 799 Euro.

Her er det bare å handle inn, Snickers.
Selvfølgelig kommer dette til å selge, dørene er jo alldeles ettertrykkelig sparket inn fra før, og inn kommer hva som helst... ;)

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
628
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
11
Den kan jo ikke gjøre noe med fuktighet eller temperatur, de tingene som betyr noe. Molkeylstrukturen og hvordan denne er i lufta i rommet er det vanskelig å gjøre noe med. I allefall ved å kjøre det gjennom en dings og ut igjen. Loven om entropi gjelder her også desverre. Nok en dings som kommer til å selge på placebo effekten! (og det er kanskje greit? Hvis du syns det låter bedre, så blir du jo mer fornøyd uansett om det er reelt eller placebo) ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
breuer skrev:
Den kan jo ikke gjøre noe med fuktighet eller temperatur, de tingene som betyr noe. Molkeylstrukturen og hvordan denne er i lufta i rommet er det vanskelig å gjøre noe med. I allefall ved å kjøre det gjennom en dings og ut igjen. Loven om entropi gjelder her også desverre. Nok en dings som kommer til å selge på placebo effekten! (og det er kanskje greit? Hvis du syns det låter bedre, så blir du jo mer fornøyd uansett om det er reelt eller placebo) ;D
Åh atte!!! Jeg mener jo at den nok trenger en viss luftfuktighet for å fungere...
Attere attere, det mente jeg jo!!! Sa jeg ikke det??? Joda!

Uansett... Jeg har skummet litt rundt det som står...
Jeg skjønner prinsippet.. Men, er noen av dere f.eks bevandret i laser eller molekylstruktur av ledende gasser? F.eks Xenon, eller Kryptongass?

Jeg skal snu på det litt...

Er dere potte sikker på at oppfinneren her IKKE har funnet den utstrålingsfrekvensen som gjør
at luft danner ett molekylært "gitter" som bedrer transmisjon av trykkimpuls..?

Paralellen blir til f.eks en gass som ved strøm danner ett gitter og "eksiterer" fotoner...
Motsatt, det er fullt mulig å "mate" ett rom med da antakeligvis fotoner fra denne LED-saken som
molekylene i lufta i rommet reagerer på, på ett vis.

Jeg tipper det er en slags gass eller noe, en emittersubstans av noe slag som er inni'n... ???

mvh

K

knutinh

Gjest
imperial:
både temperatur og fuktighet påvirker lyd i luft. Jeg tror ikke at det er spesielt relevant for de avstander og frekvenser vi snakker om i hifi.

-k

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Ja, jeg vet dette.
Men som sagt. Jeg stiller meg (uvanlig nok) litt spørrende til dette produktet!
Jeg skjønner hvor produsenten vil hen... men klarer ikke for livet av meg å se at dette kan funke...
Men jeg ser en mulighet, selv om jeg ikke helt skjønner at det kan funke...
Men det kan jo kanskje det? Vet ikke.

Jeg tror ikke på denne før jeg får høre den!
Der, nå har jeg sagt det!!

;D

(Imperial :midlertidig medlem av måle-mafiaen og tørre trangsynte teoretikere... ;D )

Det er mulig å sende en "energi" inn i ett medium å få denne til å endre fysiske egenskaper, det er det!
Feks en gele som endrer seg når den blir utsatt for strøm...Det finnes...
Metall som endrer gitterstruktur med temperatur og sånn...

Men det blir far fetched dette da!!!
Men jeg ser at det faktisk kan, kanskje ikke vet ikke, det ligger i grenseland...
ÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!! :eek:
Jeg liker ikke å ikke klare å skjønne noe!!!

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
392
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Sikkert bare et ioniseringsapparat, som gjør inneklimaet et hakk bedre og dermed får hjernen til å fungere bedre ::)
Sammen med litt mystikk og placebo så blir nok også lyden (eller oppfattelsen av den) bedre og da er vel det hele i boks.
Mvh.KW

Topp Bunn