Forsterkere Modwright KWI-200 vs. McIntosh MA6700/7900

Jodan

Medlem
Ble medlem
16.11.2012
Antall liker
5
Torget vurderinger
7
Har lest endel KWI-200 og MA6700/7900, og har inntrykk av begge har en varm og organisk lyd. Har ikke sett dem testet mot hverandre, men mitt inntrykk er at MA-6700 (evt. 7900) er litt "råere" og mer dynamiske (?) enn KWI-200. Siden det vanskelig å "lese seg til" lyd, ønsker jeg å høre erfaringene til de som eventuelt har hørt disse mot hverandre.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Har lest endel KWI-200 og MA6700/7900, og har inntrykk av begge har en varm og organisk lyd. Har ikke sett dem testet mot hverandre, men mitt inntrykk er at MA-6700 (evt. 7900) er litt "råere" og mer dynamiske (?) enn KWI-200. Siden det vanskelig å "lese seg til" lyd, ønsker jeg å høre erfaringene til de som eventuelt har hørt disse mot hverandre.
hei, håper du får svar på ditt spørsmål angående direkte opplevde forskjeller på dette, jeg har dog hatt annet MC utstyr og har KWI200 nå, kan ikke si at Kwi står tilbake for MC dynamisk sett, ellers opplever jeg modwright som noe mer på enn MC var her hjemme, men absolutt ikke aggresiv eller skarp på noen måte

U

Utgatt24668

Gjest
Jeg har tilgode å høre KWI-200, men jeg eier en Ma7900. Den er nok organisk i forhold til de aller fleste transistorforsterkere der ute, men den er langt mer nøytral og oppløst i lyden enn eldre Mcintosh-modeller. Hvis du bruker DACen som er med er den nesten litt for nøytral og steril (fungerer best på elektronika og rock). Den har først og fremst et veldig dypt lydbilde der den får vokalen, gitaren, flygelet osv. ut på stuegulvet ditt - og har mye av rørgenet i seg og svært lite støy. Du kan skru opp volumet ganske mye uten at det høres "høyt" ut - men den fyller rommet godt med lyd.

Topp Bunn