Modifisering av PU

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
Modifisering av PU er en av mange muligheter til å påvirke lyden fra en Vinylskive.
Det er flere som tilbyr både ferdige KIT og enkeltdeler for eksisterende løsninger på markedet.
Mange opplever et "løft" i lyden med modifiseringer og det til en kostnad som vurderes til
å være rimelig hvis man sammenligner med å avansere til en mye høyere priset serie
fra samme PU produsent. For mange er det å ha flere PU en del av hobbyen på samme
måte som flere og flere har mer enn én Vinylspiller i "stallen".

Denne tråden er laget for å poste opplevelser av PU-modifiseringer.

Starter her med et tips fra Valentino, som gnurer på egen ønskeliste, og i denne sammenheng
har Youtuberen også lagt inn muligheten for å lytte til både "normal" PU og "oppgradert" PU.

Hva er din opplevelse av denne oppgraderingen når du lytter til eksemplene?

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.117
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Way back then DV 23 og dD17 dv 20 fjernet vi plast kåpen og og hadde da naked " version
Eneste ulempe var at en mååte være ekstremt for siktig med børster . (

Altså det som ikke er av deksel kan heller i lage resonans , kansje det var en mer feel good sak ,,, dog flere av DV er ganske nakne vs te kaitora .

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
David Bianco postet mp3 opptak av sin AT 540 ML så jeg la inn en forespørsel
på wav-versjon av samme test-filer og han vil legge det ut i dag...... (y)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.329
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Endelig skjønte jeg hva rigB betyr
Jeg lærte et annet sted at VM700-serien faktisk har en isolator i plast mellom generatoren og det støpte aluminiumshuset. Rig B-huset(CNC aluminium) har ikke en slik isolasjon. De sier at elokseringen (og jeg antar superlimet) sørger for isolasjonen som trenges for å unngå evt. jordsløyfe. RigidBody serru.

Topp Bunn