Moderering

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
311
Har sendt en moderator ett par PM der jeg etterlyser konsekvent moderering.

Ikke ut fra "mainstream" eller hva som passer den enhver tids moderator selv.

Denne gang er det tråden om parkeringsselskaper.

I mine øyne er der oppfordringer, eller forslag som kan sees på som oppfordringer til ødeleggelse av eiendom.

Jeg har ikke "vektet" eller vektlagt bakgrunnen for disse oppfordringer.

Dette i lys av pekefinger mot undertegnede når jeg kom med en uttalelse tidligere i høst.

Ble påpekt - av moderator at å jule opp politikere var i mot norsk lov!

Vil tro at lynlim, fugeskum, og annen hærverk på parkeringsbokser også er ulovlig og ikke etter Norsk lov.

Vil tro at ødeleggelse av fotobokser og parkeringautomater er ett større problem enn oppjuling av politikere i privat sfære.

Jeg etterlyser konsekvent moderering av disse moderatorer, førjulsstemning og nisselua ned for øyene er ingen unskyldning.
Her bør det være likhet for loven og modereringen.

Ikke sant høvdingen?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Vi har ikke mottatt noen klager fra denne tråden. Ingenting er blitt rapportert inn. Kanskje du har gjort det? I så fall er det en teknisk feil her..
Som nevnt mange ganger tidligere. Vi får ikke med oss alt.

Hvor ble det av moderatorene?
Moderatorene oppdager noe selv, men er i tillegg helt avhengige av at øvrige HFSere bidrar ved å i det minste rapportere (potensielt) problematisk og uønsket oppførsel.

Moderatorgjerningen utføres på frivillig, helt ulønnet basis. Man kan altså hverken forvente moderatorvakt 24x7 eller at moderatorene leser alle innlegg for å oppdage problemer straks de opptrer.

Moderereringen er forankret i HFS' regelverk, øvrige politikk, Høvdingens signaler og moderaturkonsensus, men vil allikevel i stor grad være basert på den enkelte moderators skjønn. Dét vil variere mellom moderatorene og over tid for moderatorkollegiet og den enkelte moderator.

Sist redigert:

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.506
Sted
'
..er forankret i HFS' regelverk, øvrige politikk, Høvdingens signaler og moderaturkonsensus..
..variere mellom moderatorene og over tid for moderatorkollegiet og den enkelte moderator.
Jesus Christ!

Har du noen gang tenkt på at innen politikken kunne det finnes en rolle for slike som uttaler seg på et så brilliant vis?

Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Jeg har lest tråden om parkeringsautomatene, og ser at enkelte innlegg muligens kan virke som oppfordring til å bryte loven, men jeg føler at dette er mer et behov for å lufte ut irritasjon fremfor en reell trussel mot automatene.

Det er mulig min tolkning er feil, og hvis dette er seriøst ment så bør innleggene slettes.

T

TT.

Gjest
I off topic er det eller bør det være rimelig høyt under taket før moderator griper inn.

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
316
Sted
Trondheim
Greit at moderatorene også vurderer angrep på folk som mer alvorlig enn angrep på ting og trær og sånt.
Selv kan jeg godt tenke meg å starte et kabelbål, men jeg ville jo aldri hivd kabelpusherne på det samme bålet.

PS: Hugg et tre, så nabo'n får lys og utsikt.

Topp Bunn