Mitt "SPA"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.821
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med fine talatuter.
    Hadde forgjengeren - eller den før det - mine Turnberrys funka veldig bra med SET-blokker av 845 og 805-typen. Men ikke særlig bra med en Prima Luna-amp, det var vel kt88 i den.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde forgjengeren - eller den før det - mine Turnberrys funka veldig bra med SET-blokker av 845 og 805-typen. Men ikke særlig bra med en Prima Luna-amp, det var vel kt88 i den.
    Jeg ville sett litt på LM med 805 eller 845. Men når det er nevnt så oppfører ikke enhver KT88-forsterker seg make, så selv om matchen med Prima Luna ikke var 100% så kan jo en annen konstruksjon være saliggjørende. :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.821
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville sett litt på LM med 805 eller 845. Men når det er nevnt så oppfører ikke enhver KT88-forsterker seg make, så selv om matchen med Prima Luna ikke var 100% så kan jo en annen konstruksjon være saliggjørende. :)
    Enig i det. Tung strømforsyning og kt88 bør vel gå bra det (basert løselig på at de eneste to rørforsterkerne som ikke har "åpna" Turnberryene her hjemme, har også vært de letteste av vekt).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig i det. Tung strømforsyning og kt88 bør vel gå bra det (basert løselig på at de eneste to rørforsterkerne som ikke har "åpna" Turnberryene her hjemme, har også vært de letteste av vekt).
    KT88 kan ha en litt kantete lyd i forhold til EL34 og SET, men alt avhenger av trafoegenskapene. Mine monoblokker er ikke av de dyreste til 20 kilokroner, men de har ikke den litt kantete og "transeaktige" lyden KT88 noenganger beskyldes for å ha.

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    9
    Liv i Tråden

Takker til bidragsyterne, Meget hyggelig med litt liv her igjen:). Spennende diskusjon det her! Monoblokkene
    jeg ser på er altså Rouge M-150 Med KT-88
    Med sine 150 watt vil jeg tro at de greier å sparke liv i det meste. Men om dem vil kle akkurat de Høyttalerne vites jo ikke.
    Gode kritikker har de i allefall Fått i pressen. Men mulig jeg burde se på EL 34.. Jeg hadde Audio Innvation S1000 Tror jeg det var :p Meget god lyd, men Dårlig teknisk konstruksjon Med mye feil:eek:

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    9
    Gode kompiser

Fint med gode kompiser når man ikke er hjemme selv.. I dag kom de nye høyttalerne.. bare helt for j... at jeg ikke er hjemme sånn at jeg får høre :p men en kamerat har iallefall tatt dem inn i stua.. og like til pakker dem ut.. sånn at jeg fikk noen bilder 🙂
    received_851503728352882.jpg

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    11
    Hei

Venter spent på lytte inntrykk da dette er Ht jeg er nyskjerrig på :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    XTZ69: Grattis!! Og hva har så herren tenkt å forspenne de dyra med? Det der er en HELT annen klasse enn Snell A2/A3:cool: Du kan jo se på Rega Osiris eller Audio Research- hvis du da ikke kjøpte Rogue?

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    9
    Hei

Venter spent på lytte inntrykk da dette er Ht jeg er nyskjerrig på :)
    Det venter jeg også på:p er som nevnt tidligere på jobb, og kommer meg ikke hjem før det nærmer seg jul. Blir spennende å høre hva de er gode for. Når den tid kommer. Kommer det også oppdatering her ??????

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    9
    XTZ69: Grattis!! Og hva har så herren tenkt å forspenne de dyra med? Det der er en HELT annen klasse enn Snell A2/A3:cool: Du kan jo se på Rega Osiris eller Audio Research- hvis du da ikke kjøpte Rogue?
    Takk kompis! ;)Rouge ble solgt før jeg rakk å få kloa i dem. Var inne på tanken om rør. Men tenker litt med gru på tidligere erfaringer.
    Rør som går opp i røyk og svidde kondensatorer.. kostbare reparasjoner osv:eek: Tror nesten jeg slår fra meg den tanken. Først og fremst må jeg bare få kommet meg hjem.. teste med chapter. Får se hvordan det funker..
    Mye fint å finne på brukten.. Accuphase lager jo fine forsterkere. Og jeg ser at mange bruker dem på Tannoy . Ligger også et par nydelige mbl på finn. Tar gjerne imot gode råd:)

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Xtz69: Den nye ampen skal iallefall - med noen få unntak- ikke være noe mindre enn den grå du tidligere hadde. Selv om den var alt annet enn liten. Tør nesten garantere at Chapter blir feil. Dessverre. Dog,ASR/ MBL funker. Det gjør Accuphase og.. For ikke å snakke om Rega. Se gjerne på en Rega Osiris eller ASR hvis du ønsker integrert:cool: Turnberry er lettdrevne nok til Regaen, og den engelske forsterkeren er såpass eksklusivt bygget at den tar ut det som bor i Turnberry. Og OSER musikk i prosessen. Ser litt på saken....
    Fine, de der- hvis du greier å få dem plassert ordentlig.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn