...mistet telefonen for første gang i mitt liv!!

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
...huff!! En ulykke kommer sjeldent alene. I dag tidlig, hadde jeg armene fulle av unger, matbokser, telefon og en lommelykt. Så skjer det uunngåelige. Jeg legger fra meg lommelykta, og TELEFONEN!!! av alle ting oppå taket på bilen, for å finne nøkkelen og låse opp. Jeg sa til meg selv "Nå legger jeg telefonen og lommelykta oppå taket i tilfelle jeg skulle glemme det bort". Og det glemte jeg selvsagt - i dét jeg stikker nøkkelen i døra - helt svart - ingen hukommelse.

Leita febrilsk etter telefonen etter at jeg hadde levert guttungen i barnehagen. Ingen telefon, og ingen lykt. "IDIOT!" tenkte jeg, "At det går an å være så inni granskauen dum!!". Vel, jeg kjørte tilbake, og kjørte sakte hele veien. Så etter telefonen og lommelykta. Så får jeg se rester av reflektoren på lykta ligge i veikanten der jeg svinger utpå hovedveien rett nedenfor huset. Resten er borte vekk. Det har tatt bare 15 minutter.

Jeg kjører en skranglete bil, og reagerte ikke på noe jeg i etterkant kom til å tenke på var en lyd av noe som falt av bilen - det er jeg vandt til, og reagerte ikke på denne lyden - og koblet heller ikke lyden mot noe som muligens kunne ligge løst oppå taket på bilen. "Hvor hørte jeg den lyden?". Det var nok telefonen og lommelykta som skled av taket....tenkte jeg alt for sent...

Jeg håper bare nå at de to ungdomsskole-elevene som stod å venta på bussen (Som forresten ankom rett etter at jeg hadde svingt ut på veien) i dette veikrysset har funnet begge deler, og er ærlige nok til å gi det tilbake - hvis de har plukket det opp. Ringte meg selv med telefonen til kona. Og kom rett på svareren - jeg vet at telefonen min var påslått. Ikke nå lenger.

Så enten er den blitt påkjørt, og er i fillebiter, men samtidig kunne leg ikke se ett eneste spor av desikert elektronikk etter telefonen, og huset til lommelykta (som er i massiv solid aluminium).

...dette blir en lang dag, med frustrasjoner :mad: Så er det bare å håpe at noen har funnet dette.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Skulle gjerne ringt deg og gitt noen støttende ord, men når du er så d.... så .......... ;)

Kan vi vente oss nettbilder ala Kåre Conradi i framtiden foresten?

Neida. Å miste telefon/lommebok etc. er ganske kjedelig og frustrerende, men det er bare ting og ikke viktige forutsatt at dine private viktige bilder, meldinger etc. ligger trygt forvart i en backup et eller annet sted.

BTW: Har de siste årene funnet endel telefoner. Gjenglemt i idrettsaler etc. Finner hvem som eier de og kjører og leverer. Synes det er på sin plass.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Ikkenoe "Kåre-bilder" der nei ;D. Men en del bilder av barna - slike bilder man bare tar i morsomme og koselige situasjoner der man som regel ikke har et skikkelig kamera for hånden. Mange fine bilder - og veldig kjedelig å miste disse.

Men som sagt, så er det ikke étt eneste spor av telefonrester noe sted, så den har forhåpentligvis blitt funnet før det gikk så langt. Telefonen er nå sperret, og var også avslått da jeg forsøkte å ringe den. Det eneste er minnekortet da, som mange bilder ligger på. Ikkenoe grums der heldigvis :)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Ein vinter for eit par år sidan skulle eg hente ei veninne på bussen. Med seg i bagasjen hadde ho eit lite akvarium med eit par-tre skilpadder. Ho satte det på taket, me tok ein sigg og avgårde.

*knus*

(røyking dreper)

:-X

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Brasse skrev:
Ein vinter for eit par år sidan skulle eg hente ei veninne på bussen. Med seg i bagasjen hadde ho eit lite akvarium med eit par-tre skilpadder. Ho satte det på taket, me tok ein sigg og avgårde.

*knus*

(røyking dreper)

:-X
Akvarie på taket? Høres ut som du er like redd for bilen din som jeg er for min ;D Den isen og snøen på panseret og taket jeg ikke får av med børste og is-skrape går unna med stålbørste...
Når vi først er inne på dumme påfunn: Hørte om en brannstasjon som hadde fått nye biler. De var for høye til å komme inn i garasjen. Derfor tok de ut litt luft i dekkene for å få de inn. Det de ikke visste ved neste øvelse var at en idiot hadde pumpet dekkene opp igjen inne i garasjen... Det dummeste ved dette er vel egentlig behovet for å ta en luft-idekkene-pause før de rykker ut...

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
....helt tilfeldig sjekket jeg Facebook. Der har det kommet inn en melding fra en ukjent person som har funnet mobilen min. Jeg har et par DIY lasere som jeg testet med å brenne inn navnet mitt på mobilen - det skulle vise seg at slik eksperimentering fikk uttelling en dag ;D

Finnelønn: Skyss fra Jessheim til Nannestad - han skulle på julebord :) Kjører innom på vei hjem fra jobb....

Da ser det ut til at det meste løser seg. Lommelykta (12W LED DIY) finner jeg nok ikke igjen. Lager ny.

En gledelig slutt på dagen, og vanvittig med flaks :)

Topp Bunn