Ønsker anbefaling Minidsp 2x4hd eller ny dac 🤔

Kristi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2018
Antall liker
96
Sted
Sarpsborg
tanken har slått meg, skal jeg oppgradere til en ekstern dac, eller sette inn en minidsp 2x4hd.

vet at dac’en i minidsp ikke er så god som feks denafrips eller rme adi-2, men er den bedre enn i node 2 ?

vil gevinsten av eq/romkoreksjon være større enn å oppgradere til en bedre dac ?

ja jeg sliter med romgain i bassen. Må ha eq uten å bruke en datamaskin. Høyttalerene står i hvert sitt hjørne av rommet, så det skaper noe trøbbel.

Nåværende oppsett:
Node 2 > Effektforsterker

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Ikke så mye å rope hurra for den heller sånn sett. Noen dacer har enkel DSP mulighet (RME f.eks.) . Kanskje det hadde hjulpet deg?

Evt. bare gått "all in" på dine diy HT og konvertert til aktiv deling med dsp :)

Sist redigert:

Kristi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2018
Antall liker
96
Sted
Sarpsborg

Ikke så mye å rope hurra for den heller sånn sett. Noen dacer har enkel DSP mulighet (RME f.eks.) . Kanskje det hadde hjulpet deg?

Evt. bare gått "all in" på dine diy HT og konvertert til aktiv deling med dsp :)
aktiv deling med hypex og dsp må bli neste prosjekt for der gidder jeg nok ikke å styre med passivt filter og all den jobben det drar med seg.

RME står høyt på ønskelisten, men den er litt i dyreste laget.
Derfor tenkte jeg på minidsp selv om den har en dårligere dac, så ser jeg flere mener at rom korrigering gir bedre resultat enn en bedre dac som ikke løser problemene med rommet.

K

Khanate

Gjest
Hva med disse AntiMode greiene som Sigberg Audio selger. Kan de løse problemet?

Kristi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2018
Antall liker
96
Sted
Sarpsborg
Hva med disse AntiMode greiene som Sigberg Audio selger. Kan de løse problemet?
Ja den er ganske lik som minidsp, men den er kanskje av bredere kvalitet 🤔

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.283
Torget vurderinger
18
aktiv deling med hypex og dsp må bli neste prosjekt for der gidder jeg nok ikke å styre med passivt filter og all den jobben det drar med seg.

RME står høyt på ønskelisten, men den er litt i dyreste laget.
Derfor tenkte jeg på minidsp selv om den har en dårligere dac, så ser jeg flere mener at rom korrigering gir bedre resultat enn en bedre dac som ikke løser problemene med rommet.
MiniDSP har mye bedre romkorreksjon (med DIRAC) enn det du får hos RME. Hvis du etter hvert tar deg råd til RME så koster det ikke mye mer å kjøpe MiniDSP SHD som har både romkorreksjon, full preamp, 2 veis x-over, streaming og meget gode dac'er.

Kristi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2018
Antall liker
96
Sted
Sarpsborg
MiniDSP har mye bedre romkorreksjon (med DIRAC) enn det du får hos RME. Hvis du etter hvert tar deg råd til RME så koster det ikke mye mer å kjøpe MiniDSP SHD som har både romkorreksjon, full preamp, 2 veis x-over, streaming og meget gode dac'er.
har du erfaring med SHDKan man styre volum via telefon og IR kontroll ?

med den kunne jeg evt solgt min node 2 også.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.283
Torget vurderinger
18
har du erfaring med SHDKan man styre volum via telefon og IR kontroll ?

med den kunne jeg evt solgt min node 2 også.
Jeg har ikke erfaring med SHD, men den er en løsning jeg vurderer selv. Jeg vet ikke om den kan styres med mobil, men den kommer med fjernkontroll for volum og presets i hvertfall.

Topp Bunn