D
Desillusjonert
Gjest
Tenkte jeg ville slå et slag for de som er med på å gjøre den gode musikken til god muskk, men som kanskje ikke får den heder de fortjener.
Kriteriene er:
- De står i bakgrunnen
- De må prege innspillingene de er med på
- Skriv om artist, et eller flere album de er med på og gjerne noen kurositeter...
Jeg velger å begynne med min favoritt bassist, som heter Pino Palladino og kommer fra Wales.
Han ble kjent med Paul Young, og albumet No Parlez. Jeg anbefaler alle å ta en lytt og legg merke til bassen. Maken til musikalitet skal man lete lenge etter. De finnes mere tekniske bassister, men svært få med den feelingen og musikaliteten. Jeg mener han preget denne og andre innspillinger som Paul Young ga ut.
Hør på albumene og sangen:
No Parlez (Paul Young) - Whereever I lay my hat
The Secret of Association (Paul Young) - I was in chains
About Face (David Gilmour) - Murder
Seeds of Love (Tears for Fears) - Bad man's song (som også har med min favoritt trommis; Manu Katché). Meget god lyd på denne!
Kuriositet 1: Han var første valget til Pete Townshend og Roger Daltrey som erstattar for John Entwistle som bassist i The Who.
Kuriositet 2: Han spiller fretless bass.
Kriteriene er:
- De står i bakgrunnen
- De må prege innspillingene de er med på
- Skriv om artist, et eller flere album de er med på og gjerne noen kurositeter...
Jeg velger å begynne med min favoritt bassist, som heter Pino Palladino og kommer fra Wales.
Han ble kjent med Paul Young, og albumet No Parlez. Jeg anbefaler alle å ta en lytt og legg merke til bassen. Maken til musikalitet skal man lete lenge etter. De finnes mere tekniske bassister, men svært få med den feelingen og musikaliteten. Jeg mener han preget denne og andre innspillinger som Paul Young ga ut.
Hør på albumene og sangen:
No Parlez (Paul Young) - Whereever I lay my hat
The Secret of Association (Paul Young) - I was in chains
About Face (David Gilmour) - Murder
Seeds of Love (Tears for Fears) - Bad man's song (som også har med min favoritt trommis; Manu Katché). Meget god lyd på denne!
Kuriositet 1: Han var første valget til Pete Townshend og Roger Daltrey som erstattar for John Entwistle som bassist i The Who.
Kuriositet 2: Han spiller fretless bass.
Sist redigert: