Min nye EL34SE amp med ref. til en bra selger:

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tok en råsjanse på bruktbørsen for et par uker siden, jeg kjøpte en nybygget EL34SE amp på bruktbørsen!!! :eek:
Siden jeg hørte rør...en gang for et par år siden på NAT, har jeg gått å drømt om den lyden på mitt eget lytterom.
Så jeg tok sjansen å slo til...selger må gjerne si noen ord, vet ikke om han vil være anonym, men uansett den triveligste handelen jeg noen gang har hatt, fått en masse gode tips og vink,(....,du er en del av min hifi himmel og jeg skylder deg evig takk for å ha ledet meg til Nirvana til en meget god pris ;D)
Jeg hadde egentlig en langtidsversjon på rørdrømmen...jeg trodde jo ikke at 2*4 Watt skulle ha noen sjanse til å drive to vanlige mini-stativhøytalere (Energy Veritas 2.1)..........men jeg tok feil.....her er driv, kraft og magi.....kan ikke vente å se hvordan det blir med 96 db.......
Så lytteinntykk hittil iløpet av 2 kvelder, siste med hyppige besøk av The Great Scotch of Ladaig:(vil ilegge en følsomhet på 88 db.), hva jeg opplever som rørlyd (i kveld):

I forhold til transistor som jeg har opplevd..må legge til at dette er 4 watt pr. kanal og single ended.....
Lydtrykk....stort sett det samme...kanskje utrolig nok mer kontroll nedover.....kan være den sinnsyke trafoen på ampen....

Min forelskelse til ampen har tre hovedpunkter:
Gitar........finnere ikke ord er det et bra opptak så er gitaren himmel.....
Vokal........alle nyanser er så naturlig så naturlig....har ikke ord.
BassGitar...the big surprise....lyden er fet, strengene er rund, akkurat som jeg liker dem....

Lurer på hvordan dette vil låte med en skikkelig rørpre og 96 db. høytalere....
Svar vil komme i min hifi tråd i sommer.........

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Hawthorne silver iris 15 oc coac....tenker jeg ender opp på de...

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Jupp, det blir mest sannsynlig et par av disse...

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.542
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Gratulerer og velkommen!
De som avfeier noen få watt fra et rørtrinn som ubrukelig kan ikke ha forsøkt noen av disse små vidundrlige forsterkerne.
Jeg lånte bort 2 x 6 watt til en kompis som var vant med 2 x 200 fra slolid state. Han tror forstatt jeg bløffer :)

B

bendis

Gjest
jeg har hørt litt på begge.
energy har nok en mye mer luftig og finkorna gjengivelse, piano..damevokal osv.
15tommeren spiller litt vel høyt, over 2khz, men de er engasjerende da. spørs hva du hører på.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Viktigste for meg er vel spilleglede og at steve Earle rocker....
Når han rocker er jeg fornøyd...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Gratulerer igjen Milenko og velkommen til rørhimmelen ;D
Utrolig morro at det klaffet så bra hjermme hos deg.Fikk testet ampen i div oppsett her før den ble sendt opp til deg.
Du får holde oss oppdatert utover,ikke minst så snart rørpre er i hus.Den er på vei eller ?

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Pre-ampen blir vel sendt i morgen vil jeg tro...
Det er et linjesteg med to ecc82...
er veldig spent, men får vel ikke ut hele potensialet enda da jeg ikke har tilgang på skikkelige kabler i første omgang (har kjørt balansert fra cd-spiller til pre-amp delen til eci-3 og et par ubalanserte gamle magic 1 fra nordost lånt av min far...).
Men man får se i løpet av en måneds tid er vel forandringen på anlegget total (nesten så man får håpe på noen regn dager i ferien :D)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Da har du den vel i hus innen helgen.
Du får knipse noen bilder å slenge ut.Under mitt anlegg for eks.
Og ikke minst en liten "rapport" når ting er oppe og går :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Får se hva jeg får til, skal jobbe i helgen og drar til Oslo for å besøke slekt og venner på Mandag...
Skal rapportere og legge ut i mitt anlegg etterhvert som ting kommer på plass

Topp Bunn