Millimeterark på PC

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Hjælp!! Trenger "millimeterpapir" på Pc'en for å logge/presentere forskjellige saker - finnes noe slikt? Trenger selvsagt ikke være mm. i den forstand at det skal være skalariktig, det er selve konseptet jeg er ute etter, kunne laste ned et slikt ark og plotte inn de stedene man ønsker.

Tips?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Hmm.. takk for den - skal sjekke litt, den ene er som pdf, den andre er et Word dokument. Da gjelder det bare å finne en måte å lage linjer og punkter på...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Som helfrelst rørmann og analog tilhenger, og stolt av det, vil jeg bare få påpeke hvor meget bedre og enklere den analoge metode er når man skal presentere saker på milimeterpapir, med milimeterpresisjon! ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Kan du godt si, men jeg skal sende dette rundt til en del mennesker i riket, og da blir det straks littegrann mer innviklet...

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
pengesluk skrev:
Kan du godt si, men jeg skal sende dette rundt til en del mennesker i riket, og da blir det straks littegrann mer innviklet...
Enkelt. Åpne bildet i Paint - få et par timers leksjon i bruk av LMC - så er du i mål ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
H.R skrev:
pengesluk skrev:
Enkelt. Åpne bildet i Paint - få et par timers leksjon i bruk av LMC - så er du i mål ;D

/jan

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hva med å bruke noe så enkelt som PowerPoint der du aktiverer Grid og oppgir gridet i den presisjon / avstander langs X og Y aksene du ønsker?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
H.R skrev:
pengesluk skrev:
Nå var vel ikke meningen strengt tatt å bli refusert på Høstutstillingen..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Loevhagen skrev:
Hva med å bruke noe så enkelt som PowerPoint der du aktiverer Grid og oppgir gridet i den presisjon / avstander langs X og Y aksene du ønsker?
Takk for tipset - men desverre overvurderer du mine datakunnskaper!! Trodde powerpoint var et vekttreningskonsept...

Det er nok enklere for meg å gjelle pissmaur med boksehansker enn å lære disse sakene :eek:

O

Ole I

Gjest
Hvis du bare skal ha ruter, så er vel et excel ark det absolutt enkleste i verden?
Men litt vanskelig å plotte inn koordinatorer der manuelt uten å bruke graffunskjonene i programmet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Exel går ikke, dessverre - må være genuint smårutet med mulighet for å plotterelativt nøyaktig.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Kanskje det enkleste blir å lage det manuelt og scanne det. Enklere enn å gjelle pissmaur med boksehansker om ikke annet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Thank you boys, da er jeg i mål med løsningen og kan krysse av for nok en vellykket tråd! Takk!

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
756
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
Exel går ikke, dessverre - må være genuint smårutet med mulighet for å plotterelativt nøyaktig.
Excel ga jeg opp til plotting for noen tid tilbake, og aner ikke om de har fikset det siden. men jeg fant altså ingen måte å få EKSAKT samme skala i x og y-retning, selve forutsetningen for et millimeterark (eller kart, som jeg skulle lage). Kunne få det i nærheten av samme skala, men ingen enkel avkrysning for eksakthet.

Laget for pengetellere.

Edit: Ikke for Pengeslukere!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
Ble XL løsning, faktisk til formålet god nok så da landet vi på det. Takk til Reinert Råskinn!

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Barbaresco skrev:
pengesluk skrev:
Excel ga jeg opp til plotting for noen tid tilbake, og aner ikke om de har fikset det siden. men jeg fant altså ingen måte å få EKSAKT samme skala i x og y-retning, selve forutsetningen for et millimeterark (eller kart, som jeg skulle lage). Kunne få det i nærheten av samme skala, men ingen enkel avkrysning for eksakthet.

Laget for pengetellere.

Slik tar du rotta på pengeteller grafene:
Excel, X-Y scatter plot,format axis= så har du den skalen og intervallene du ønsker. Dvs ingeniør grafer
Sleiven

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
pengesluk skrev:
Ble XL løsning, faktisk til formålet god nok så da landet vi på det. Takk til Reinert Råskinn!
Bare hyggelig mister.
Ikke uten grunn at jeg sier til mine barn - lær excel og livet vil bli en lek 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
;D ;D

Mes compliments au Chef!

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
756
Torget vurderinger
1
Sleiven skrev:
Barbaresco skrev:
pengesluk skrev:

Laget for pengetellere.

Slik tar du rotta på pengeteller grafene:
Excel, X-Y scatter plot,format axis= så har du den skalen og intervallene du ønsker. Dvs ingeniør grafer
Sleiven
Har enda ikke fåttil å få x- og y-aksen i lik målestokk, slik som jeg gjør i Matlab med kommandoen "axis equal" . Hvor er den tilsvarende i Excel? Pengetellerne har skjult den (eller slukt den).

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Excel - It excels all other. Elns. :)

"Aldri har så mange - gitt så mange svar- for å hjelpe så få"
2012 © Sluktet?

Edit: Glem det. Bare sluket kan si det som sluket kan.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.650
Torget vurderinger
24
"Je har itte mere XL..." var det en kødd av en t-skjorteselger på Stange som flirte til meg en gang.. ;D

Kommentaren har ikke lenger aktualitet da størrelsen nå er mer i klasse DS (dobbelt staut)

Mye fin hjelp her ja, flott eksempel på hvor bra et slikt forum er når de gode krefter mobiliserer!

Topp Bunn