Miles Davis-Prestige recordings LP boks

R

rico

Gjest
Noen av jazzens viktigste/beste(?) innspillinger kommer ut igjen på Analog Production. Denne boksen kommer denne gang ut med 45 RPM plater, jeg har den forrige boksen med 33 1/3 plater og den er bare nydelig, dette blir sannsynligvis enda bedre. Ser det planlegges å gi ut 750 stk. så den forsvinner vel rimelig fort tenker jeg.

http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=52434

jossa

Medlem
Ble medlem
20.06.2008
Antall liker
0
Oi oi oi!

Dette fikk jeg veldig lyst på. Men det er vel ikke dette Lånekassa helst vil at jeg skal bruke studielånet mitt på. Skal, skal ikke...

Er det forresten noen som har erfaring med Acoustic Sound og prising av forsendelser av varer i forhold til norske tollgrenser? (ser at de uansett ikke sender til Europa hvis man ikke handler for mer enn 50 $)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noe av det dummeste jeg gjorde var jo å ikke kjøpe den originale AP-boksen. Istedet kjøpte jeg kun enkelte titler. Blir det en til salgs nå da Rico? :)

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Ja sånn er det Vidar; vi har dumme kjøp og så har vi dumme "ikke-kjøp", og jeg er ikke i tvil om hva som er verst ;).
Jeg hadde vel ikke tenkt å kjøpe 45 boksen, det må jo være nok med den jeg har men etter å ha hørt 45 utgavene til AP som har kommet ut i det siste så er jeg jammen ikke sikker. Om 33`en da blir til salgs? Er ikke det verre enn "ikke-kjøp"? ;)

Jossa; både Acoustic sounds og Elusive disc er velvillige når det gjelder verdien på pakken.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg har også den orginale AP boksen samt 6 av 8 Mosaic Records bokser. Boksene fra Mosaic anbefales men de er desverre utsolgt alle sammen. Jeg har også Kind of Blue på 4 dobbel 45 RPM samt dobbel 33. Beklager OT.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mosaic-boksene er jevnt over svært bra de, om enn plagsomt lagt opp, med takes og retakes... og retakes. Har en drøss av de selv, og angrer ikke på det.
Perfekt for komplettister og katalogister.

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Enig ang. Mosaic boksene, det blir lett slik at en ikke spiller dem p.g.a. alle "alt. takes" osv. Hadde de bare lagt alle "alt. takesene" på en plate til slutt i boksen... men Cascuna ville etter sigene ha det kronologisk så da så....Har alle Miles boksene + en ca.30 til, de er veldig flotte med noen nydelige hefter så de er absolutt verdt å ha.

Topp Bunn