Midtdelere, den endelige løsning ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Når noen kjører så uforsiktig at det trengs midtdelere for å holde dem på veien så er det ikke veistandarden som er årsaken til eventuelle ulykker. Tog og trikk holdes på plass av skinner, ikke biltrafikk.

Flere felt og veiskuldre breie nok til nødpasseringer er bedre virkemidler når det bygges nytt. Poenget er å legge tilrette for at passeringer kan kunne skje på en trygge måte.

Personer som tas for svært uforsiktig kjøring kan jo gjerne miste retten til å kjøre med passasjerer i 2 år eller bli tvunget til å kjøre med en rosa nOOb skilt i bakvinduet og forbud mot å kjøre etter klokken 8 om kvelden.

Ø

Øivind

Gjest
Gjestemedlem skrev:
eller bli tvunget til å kjøre med en rosa nOOb skilt i bakvinduet
De har allerede et symbol:

Hører at de med sånn blå og hvit propel er like ille, men har ennå til gode å se det med egne øyne. Farten er en ting, men alle de andre apestrekene ser jeg kun Audier gjøre.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Øivind skrev:
Flere "Midt delere" ville reddet flere liv hvert år.

Lite overraskende at det er et stort minus for dere at flere av de som hadde fått livet reddet hadde vært folk med ny bil og ny bilstereo, men det får bare være..

"Rikingene" kan visst bare takke seg selv. Hvem var det dere kalte menneskefientlige?....

En skam at staten ikke har investert mer penger i dette.
Hva? Det er da de rikeste av oss som er best sikret i bil, denne paranoiaen du fremviser er totalt søkt. Det er forøvrig mye det er en skam at vi ikke har fått til. Bedre veier er alle for. Det er bare noe med disse grandiose planene, å skyte spurv med kanon er både dyrt og lite nyttig. Ting som høres godt ut i teorien behøver ikke å fungere i virkeligheten, og så videre.

Mvh

Ø

Øivind

Gjest
Rik eller fattig: Personbil er ikke konkurransebil/løpsbil, og forskjelden er at i personbilen mister en livet.

Mye mulig at andre investeringer kan gi bedre valuta for pengene. Har ingen grunn til å betvile det.

Edit: Denne "paranoiaen" kommer ifra det første innlegget til trådstarter.

G

Gjestemedlem

Gjest
Øivind skrev:
Rik eller fattig: Personbil er ikke konkurransebil/løpsbil, og forskjelden er at i personbilen mister en livet.
Ja.. så hvorfor designe vanlige veier som racerbaner da?

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje dem som mister lappen kun burde fått anledning til å kjøre elbil de neste 4 årene etter karanteneperioden er over?

Ø

Øivind

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Øivind skrev:
Ja.. så hvorfor designe vanlige veier som racerbaner da?
Om vi på død og liv må ha lange slakke høyhastighets svinger overalt, så virker det da lurt å ta med et par av sikkerhets tiltakene også.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.227
Øivind skrev:
Edit: Denne "paranoiaen" kommer ifra det første innlegget til trådstarter.
Og hvor ser du paranoiaen i innlegget? Legg merke til at jeg skrev billige dekk.

Ø

Øivind

Gjest
Atle kalte meg vel paranoid, med rett, fordi jeg leste litt mere enn jeg strengt talt burde imellom linjene i ditt første innlegg.

Beklager det.

Gammel vane, vond å vende.. :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.227
Øivind skrev:
Atle kalte meg vel paranoid, med rett, fordi jeg leste litt mere enn jeg strengt talt burde imellom linjene i ditt første innlegg.

Beklager det.

Gammel vane, vond å vende..
;D ;D :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
9.103
Torget vurderinger
0
Med stor fare for å avspore vil jeg bare si at denne tråden, eller rettere tittelen gir meg noen underlige assosiasjoner:

" Die endlösung "

Tysk er ikke min sterke side så ortografien kan sikkert være mangelfull, men det velutdannede klientell på disse sider tar sikkert poenget.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
8.071
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har inntrykk av at jo sikrere bilene blir, jo mere tullete blir sjåførene.

Må si meg enig i den artikkelen som sa at en bør hive ut airbagen og erstatte den med en kraftig pigg - kanskje folk kjører forsiktig da...

Artikkel her: http://www.carbibles.com/nannycars.html

Johan-Kr

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
13.084
Sted
Holmestrand
Jeg kjører mye, og er helt klart en av de som irriterer meg over de såkalte sinkene (101 km/t i venstre feltet, 76 km/t i 80 sonen (men 78 km/t i 60-sonen) etc).

Kjørte fra Risør til Holmestrand sent i går kveld. Tett trafikk sydover, så det var helt umulig å kjøre forbi. Hva gjør en erfaren sjafør? Jo, vi fyller Statoilkoppen, dytter inn "Jazz at the Pawn shop" vol 1, og flyter med køen. Ingen ting å gjøre med dette, så da er det bare å avfinne seg med sin sjebne. Hva ser jeg i speilet med jevne mellomrom? Der ligger grillen på en Audi, like over ser jeg et desperat ansikt klemt mot siderute for å se mest mulig forover. Når jeg slipper ham fram (jeg er som sagt en rutinert sjafør) kommer en feit Audi som ei kule... 18 toms felger og masse guff. 20 minutt senere står han på en bensinstasjon... 2 ganger passerer jeg forbi nevnte Audi på en strekning på 12 mil. Når jeg tar av på Grelland fyker han forbi igjen....

Nå kan vi spørre oss: Hvem lager mest uro og situasjoner, bestefar på 76 som putrer jevnt og trutt avgårde i 78 km i sin Corolla eller den drevne middelaldrende i sin mer eller mindre racingriggede Audi? Og ja Audi er helt klart bøllebilen i dag.

Topp Bunn