Midlertidig pickup til dyr spiller

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Hei folkens, da blir jeg snart med i vinylklubben på ordentlig. Kjøpte en brukt DPS-spiller med Scröder model 2-arm, og ser fram til å motta den i neste uke. Iogmed den kostet mer enn jeg hadde tenkt å bruke på platespiller så må jeg nok ta til takke med en rimelig pickup i første omgang. Spurte selger om litt råd, og han var vel ikke direkte uenig i at Denon DL-103 vil kunne duge greit. Men er det noen andre anbefalinger jeg bør ta en kikk på? Det kan være både mc og mm, riaa må uansett handles inn det også;)

Egentlig syns jeg at dl-103 er noe dyr for noe midlertidig, så la oss si at dette er øvre tak for nå.

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Antall liker
266
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei folkens, da blir jeg snart med i vinylklubben på ordentlig. Kjøpte en brukt DPS-spiller med Scröder model 2-arm, og ser fram til å motta den i neste uke. Iogmed den kostet mer enn jeg hadde tenkt å bruke på platespiller så må jeg nok ta til takke med en rimelig pickup i første omgang. Spurte selger om litt råd, og han var vel ikke direkte uenig i at Denon DL-103 vil kunne duge greit. Men er det noen andre anbefalinger jeg bør ta en kikk på? Det kan være både mc og mm, riaa må uansett handles inn det også;)

Egentlig syns jeg at dl-103 er noe dyr for noe midlertidig, så la oss si at dette er øvre tak for nå.
Hei
Det er nå en meget flott arm du har kjøpt deg ,,,anbefales jo D103 på denne i den rimelige enden der det begynner,,,,,,,,med stifter, Ville tatt denne og eventuelt oppgradert huset til denne(stiften) (skrive inn denon 103 på E bay ) når det ble en dyrere stift på armen.

link til din arm med anbefalinger av forskjellige stifter ,Schroder Tonearms : Schroeder Tonearms : Soundscape HiFi And Music

Mvh Roy

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Takk for svar. Jepp, jeg har sett disse husene på ebay. Tenkte nå å spørre ang. modifisering av huset i en oppfølgertråd hvis jeg landet på dl-103. Ble med en gang litt giret når jeg så dette, for jeg klarer som regel ikke å holde fingrene av fatet når det gjelder enkle modifiseringer :)

Topp Bunn