Microseiki på bruktmarkedet?

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
hei takker først for veldig bra forum og all kunnskap som er tilgjengelig her. jeg har spilt vinyl i noen år men dog bare på slarkete billigmaskinerier. så for å komme videre trenger jeg en ny spiller. på studentbudsjett er rega p3 realistisk, men min onkel har en ganske rimelig micro seiki dd24? som virker velbygd. Hvilke microseiki spillere kan man finne på bruktmarkedet til maks 5000.- og som kan måle seg med rega p3? studielånet nærmer seg med sjumilsskritt. forresten virker det som om micro spillere er sjeldne på bruktbørsen, stemmer det?

takker for all hjelp

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.339
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei, Micro Seikier er sjeldnere enn hønsetenner på bruktbørsen- Du finner dem av og til på Audiogon eller Audiomarkt.de.
mvh

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
takker for svar. det ante meg(sjeldne). har forresten lest at man alltid burde sjekke lagrene på microene før bruktkjøp fordi det ofte er noe hurlumhei med dem? er det en risiko ved usett kjøp fra nett?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.339
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
ee skrev:
takker for svar. det ante meg(sjeldne). har forresten lest at man alltid burde sjekke lagrene på microene før bruktkjøp fordi det ofte er noe hurlumhei med dem? er det en risiko ved usett kjøp fra nett?
En bør vel egentlig alltid sjekke lageret på en brukt spiller før kjøp, hvis mulig....

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.667
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
ee skrev:
har forresten lest at man alltid burde sjekke lagrene på microene før bruktkjøp fordi det ofte er noe hurlumhei med dem?
Ikke noe større problem hos Micro, enn hos hvilken som helst annen fabrikant. Det er en advarsel i forbindelse med bruktkjøp generelt.

Mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den siste jeg så på bruktmarkedet var en DQX500 med MA 707. (er det den du har nå, Lagga?) Den sto lenge til salgs og måtte prisjusteres to ganger før den ble borte, merkelig nok. Den spiller ringer rundt P3 og har en svært god arm. Dessuten er den en av de peneste platespillere jeg vet om, og står utstilt på Museum Of Modern Art. Den som kjøpte den, gjorde et kjempekjøp!

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.751
Sted
Hus
Kjøpte en DQX 1000 før i sommer, og den kom på 6800 spenn i original eske sendt fra Mannheim i Tyskland

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
impulse skrev:
Den siste jeg så på bruktmarkedet var en DQX500 med MA 707. (er det den du har nå, Lagga?) Den sto lenge til salgs og måtte prisjusteres to ganger før den ble borte, merkelig nok. Den spiller ringer rundt P3 og har en svært god arm. Dessuten er den en av de peneste platespillere jeg vet om, og står utstilt på Museum Of Modern Art. Den som kjøpte den, gjorde et kjempekjøp!
Jeg kjøpte en ny slik dengang da, og må bare få tilføye at denne spilleren nok er en lettvekter og ikke i helt samme klasse som mange større spillere.

Ikke kostet den stort heller, rundt 2500.-.

Nei, det er ikke gull alt som det står Micro på, men hvis dere søker litt så er det utrolig mye snacks der ute som neppe har sett dagslys i Norge.

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.667
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
impulse skrev:
Jepps, er skyldig i å ha gjort et kjempekjøp...

Solid spiller, som oser av kvalitet i alle detaljer; gjør definitivt ikke skam på Micro-navnet.

;D

Lagga

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
jeg er på jakt etter ny arm til noe gromt som kommer fra danmark de neste dagene. Har ¨funnet¨ denne men vet noen vilken modell det er? selger sier det er en microseiki men vet ikke modell. Hva ev kan man gi for noe sånt?

Vedlegg

Topp Bunn