Michell gyro SE Spider + SME 309

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Godtfolk.

Dette er ikke lett for en venyl-amatør.
Jeg har satt av spilleren under.

Armen har jeg lest nok om til å skjønne er en god arm. Drivverket har jeg ikke rukket å lese meg opp på.
Har spurt meg litt føre, og har fått litt råd. Ringte til en særdeles hyggelig kar på Audioaktøren som kunne anbefale drivverket. Gav også tips om hvordan man skulle heve lydkvaliteten enda mer. Men han tipset også om Opera's Liu platespiller som etter hans mening var svært god. Storsinnet når man ikke selger produktet selv.

Budskjettet mitt er 10 - 15' Denne havner midt i det sjiktet. Hva mener dere? Godt kjøp? Er det andre drivverk som dere mener vil være et bedre alternativ innenfor budskjettet?

Bransjeaktører eller andre. Hvis dere har et bedre kjøp..... ;)

Litt om min lydreferanse. Jeg liker lyd som heller mot det varme uten å miste oppløsningen.

Atle

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gyroen er jo en vakker og god platespiller som har vært med så lenge at den er å regne som en klassiker. Personlig synes jeg den er langt flottere med plexiglassplint, men den er vel dyrere også. Ellers er jeg enig med Terje fra Audioaktøren . Opera Liu er utrolig god til prisen. Etter sigende god nok til å sette langt dyrere ting i skammekroken. Jeg ville nok sjekket ut den før jeg bestemte meg om jeg var i markedet for en spiller.....

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Håper du får mange gode svar her James :)
Hadde helt glemmt den Opera saken,men husker nå at sist jeg snakket med Arild hos Hifi Guiden Hamar,så nemnte han denne spilleren i rimelig panegyriske omtalelser,og Arild har hatt og hørt utrolig mange platespillerkombinasjoner og har nok en smak som er ganske lik din egen.Han importerer Opera til Norge og jeg kjøpte min Michell Orbe av han,og jeg vet han har veldig mye erfaring med Michell drivverk,og bortimot alt annet man kan komme på av spillere .
I tillegg fekk du ditt første svar med en av de som jeg holder for å vere en av de dyktigste på platespillere her inne på sentralen ,Impulse ;)

Bare for å nemnt mine 3 favoritt komboer,som ikke er svar på det du spør om :D :
1: Voyd drivverk med Helius Orion 4 arm
2: Forsell Air Reference
3: Goldmund Studio med batteridrift og Forsell luftarm

Min erfaring med SME V og Michell Orbe i forskjellige oppsett(har aldri hørt de sammen) kommer lenger ned på min favorittliste........

Mvh
Rune

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Takk for svar. Opera'n er helt klart interessant. Den ser jo litt spesiell ut da. Blir nok en smakssak rent visuelt, men nå er nå en gang lyd mitt hovedfokus.

Når det gjeld "Spider'en", så har jeg lest litt forskjellige tilbakemeldinger. Den kan være litt tynn i bassen pga opphenget. Litt arbeid med justeringer i alle retninger for å få den til. I tillegg bør man oppgradere den eksterne strømforsyningen for å få den til å låte optimalt. Regner med at den koster noe også :p

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Ingen flere som har et råd å gi i venyl-jungelen?
Hifistasjonen har JR Trans Rotor drivverk til 11 000 +++ som jeg kanskje klarer å få innenfor rammen med en rimeligere arm.

Topp Bunn