Michell Gyro SE - motorstyring!

P

paradigm

Gjest
Er det noen som har tips angående dc-motorstyring andre enn Michell's egen HR-psu og Origin Live's 3 ulike versjoner? Helst med elektronisk omskiftning mellom 33 1/3 og 45 rpm.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.225
Torget vurderinger
28
Min Orbe har Michells egen motorstyring. Den har elektronisk skifte mellom 33 og 45. Den siste utgaven er "never connected". En fin sak med Michell er at oppgradering til siste versjon koster svært lite. Hvis jeg vil ha min bygget om koster det kun 3000 kr for bytte/justering av powersupply og justering av motor.

Andre powersupply har jeg ikke kjennskap til.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.225
Torget vurderinger
28
Nei, min har DC-motor, Orbe MKII, MKI hadde AC-motor. Nå er det kommet en MKIII som har DC-motor, men hvor powersupplyen er såkalt never-connected. Michell bruker ikke selv benevnelsene MKI, II og III, men den siste har i hvert fall ikke mulighet for elektronisk skifte.

Det morsomme er i hvert fall at det er såvidt billig å "oppgradere". Innbiller meg at den powersupplyen som benyttes som standard på min Orbe er den samme som du kan kjøpe som tillegg til din Gyro.

HES

Bransjeaktør
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
0
Never connected er bygget af Trichord, der bruger princippet i deres RIAA også. Trichord har også bygget Michell's forstærkere.

Origin Live dc motor kit's kan skifte på ders styrebox mellem 2 hastigheder. Hastigheden kan justeres ved separate potmeter for de 2 hastigheder.

Standard kit har en "standard" (mindre end dc100) dc motor og en styrebox, samt vægtrafo.
Advance har dc100 dc motor + advance styrebox + vægtrafo
Ultra har dc100 dc motor + ultra styrebox + vægtrafo
Til Advance og Ultra kan leveres DC200 = større motor mere powerful.
til alle kan leveres en større transformer (ej væg model).

priser og billeder på www.highend-sound.com eller email for pris.

mvh Gert

elta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2005
Antall liker
68
Torget vurderinger
2
Nokon som har samenlikna Gyrodec(Orbe) med ac og dc motor.Nokon hevder at dei gamle ac motorene er dei beste.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.225
Torget vurderinger
28
Skal visstnok være snakk om ulike prioriteringer. DC er mer "stabil" og har mer ro og kontroll, mens AC har enda heftigere rytmisk driv. Siste versjon skal etter sigende være en kombinasjon og også den beste, kanskje jeg får ta steget snart.

Men, jeg kjenner kun DC, dvs MKII

Topp Bunn