MHZS 33 CD spiller

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Hei,

Kjøpte nylig denne spilleren og etter 10 uker kom den sjøveien til Norge.

Den benytter 2 stk. 5670 rør og min vane tro handlet jeg litt rør for å teste ut.

MEN; det viser seg at under det tette pleksiglasset sitter 2 rør som er loddet fast i printen. Dessuten lyser det liflig i noe lysdiodelignende lys i rørene.

Da blir jeg skeptisk; noen som vet om dette er pynterør eller om de står i signalveien?

Spilleren har en lydsignatur som er av det bedre og jeg tror vanskelig man finner noe bedre i den prisklassen, bare det mekaniske inkl. fjernkontrollen ville kostet mer produsert i vesten, trur eg, så det er ikke det som er problemet - kun hva disse rørene faktisk gjør og hvorfor de har dette "happy new year" designet.

Mvh Ole

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Ingen som har noen ide om denne CD spillerens rør?

Mvh Ole

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
De står i enden av signalveien, du kan montere sokler selv eller bare lodde/avlodde når du skal bytte de. Erfaringsmessig gjør rør i slutten av signalveien veldig mye med lyden

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Vermin skrev:
De står i enden av signalveien, du kan montere sokler selv eller bare lodde/avlodde når du skal bytte de. Erfaringsmessig gjør rør i slutten av signalveien veldig mye med lyden
Takk for bidrag!

Vet du noe om hvorfor de lyser hissig som et Fillipinsk juletre? Og; hvor får jeg tak i sokler (om du har en link/referanse er det ypperlig!)

Mvh Ole

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Ole skrev:
Vermin skrev:
Takk for bidrag!

Vet du noe om hvorfor de lyser hissig som et Fillipinsk juletre? Og; hvor får jeg tak i sokler (om du har en link/referanse er det ypperlig!)

Mvh Ole
Det er vel bare noen lysdioder som kan kobles ut ;)

Her er Noval sokler som passer 5670:
http://cgi.ebay.com/SET-OF-4-NOVAL-...ryZ73375QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Og her er en link til ett par andre enkle tweak du kanskje kan prøve :)

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?threadid=123485

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.034
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Hei Ole!

Jeg har "storebror" cd88e og de blå diodelysene har jeg loddet bort. Ingenting oppstod med lyden her hos meg. Fyrverkeri trengs ikke i konkurranse med de vakre rørene. Undres over Kinesisk kultur på dette område. Helt unødvendig.. Men, men..

Stusselig med fastloddede rør. Håper du får montert sokler passende din rørtype.

Mvh Lasse

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
lassemann skrev:
Hei Ole!

Jeg har "storebror" cd88e og de blå diodelysene har jeg loddet bort. Ingenting oppstod med lyden her hos meg. Fyrverkeri trengs ikke i konkurranse med de vakre rørene. Undres over Kinesisk kultur på dette område. Helt unødvendig.. Men, men..

Stusselig med fastloddede rør. Håper du får montert sokler passende din rørtype.

Mvh Lasse
Takker for info! Har fått en melding fra en som har CD33 om at det faktisk er sokler der, bare svært lave og nesten usynlige, bare å dra i rørene.....får skru opp igjen i morgen :)

Mvh Ole

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Alt i orden her, bare jeg som rotet litt i dårlig lys en sen kveld, spilleren hadde absolutt sokler og nå sitter et sett GE JAN 5670 på plass og min sønn har fått et anlegg som begynner å bli en 10 åring med musikkinteresse verdig.

Takk for alle bidrag!

Mvh Ole

Topp Bunn