Metallica konsert 13/4 10

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Gjør en liten ekstra innsats for at madammen og ei veninne skal komme seg dit. Skal selvsagt sitte på telefonen 23/11 for å skaffe billetter selv, men om noen kommer igjennom på tlf ville det vært særdeles hyggelig om noen tok bryderiet med å bestille 2 ekstra bill.
Usikker på hvordan jeg skal "angripe" denne problemstillingen, men send pm hvis noen forstår og greier å bestille 2 ekstra billetter. Kontant overførsel er selvsagt intet problem, og jeg kan evt si ifra om jeg klarer å skaffe 2 billetter selv i denne tråd...

Thomas.

KentOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.09.2008
Antall liker
8
Sted
Karmøy
Jeg vil ikke kuppe tråden din, Griffenfeldt!

Men vil oppfordre til det samme. Om noen klarer å skaffe to billeter ekstra til meg å en vennine hadde det vært topp. Jeg skal sitte klar selv på Mandag med 3 telefoner, for å gjøre alt som står i min makt til å skaffe billeter. Jeg betaler for de to billetene over nettbank, ingen problem!

Denne tråden burde brukes til å hjelpe hverandre til å få billeter ;) Jeg vet akkurat hvilket helvete det er å sitte i telefonen, når Metallica skal spille opp til dans!

N

nb

Gjest
Jeg skjønner ikke hva dere maser med. Det er aldri noe stress å få biletter til utsolgte konserter, i alle fall ikke om man bor i Oslo. Ingen grunn til bekymring om man ikke kommer igjennom på mandag. Men jeg skal selvsagt prøve selv :D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
nb skrev:
Jeg skjønner ikke hva dere maser med. Det er aldri noe stress å få biletter til utsolgte konserter, i alle fall ikke om man bor i Oslo. Ingen grunn til bekymring om man ikke kommer igjennom på mandag. Men jeg skal selvsagt prøve selv :D
Jeg bor ikke i Oslo, men 17 mil unna. Problemene starter tydeligvis like utenfor oslos grenser. Madammen har en hifinerd til onkel som reiser verden rundt på konserter ( U2,metallica,Coldplay osv osv) og har aldri problemer!

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.715
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Er det bare damene som skal på konsert eller Griffenfeldt?
Hørte forresten på (muligens?) dine nye ht i går hos EMO. Dit må du ta deg en tur. TRor du vil like det du ser og hører ;D

FredrikH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
9
Torget vurderinger
3
Metclub medlemmer har tilgang til forsalget som starter om 9 timer ;) bare et tips...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
2m skrev:
Er det bare damene som skal på konsert eller Griffenfeldt?
Hørte forresten på (muligens?) dine nye ht i går hos EMO. Dit må du ta deg en tur. TRor du vil like det du ser og hører ;D
Tom er i det festlige hjørnet skjønner jeg ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
FredrikH skrev:
Metclub medlemmer har tilgang til forsalget som starter om 9 timer ;) bare et tips...
Fredrik...Er det et hint at du kan skaffe bill? eller at jeg kan skaffe billetter selv på kort varsel? Min erfaring tilsier at en viss cred må oppnåes v en viss medlemskapstid for å oppnå div goder...

FredrikH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
9
Torget vurderinger
3
Alt som kreves er å tegne et medlemmeskap til 60$, da for du en forsalg kode som du kan bruke:) Medlemmer får kjøpe 2 billetter.

N

nb

Gjest
Da var billetter ordnet til den konserten. Dette blir tøft!

Så de i Oslo Rektum tidligere i år og de leverte en meget solid konsert - tøff setup med scenen midt på gulvet og publikum på alle sider. Husk ørepropper - dette blir HØYT!

J

jahnmar

Gjest
Behold roen karer!

Reis til Oslo 13/4 og ta noen pils, er alltid flust i billetter og kjøpe før "take off". 8)

N

nb

Gjest
jahnmar skrev:
Behold roen karer!

Reis til Oslo 13/4 og ta noen pils, er alltid flust i billetter og kjøpe før "take off". 8)
Det pleier aldri å være noe problem, særlig ikke på store konserter i ferietiden. Men til forrige Metallica var svartebørsprisene noen dager før astronomiske, en kollega ble tilbudt to stk for 5.500 kroner. Hva det kostet rett før konserten aner jeg ikke, pleier å falle ganske kraftig da. Jeg har aldri måttet betale mer enn 200 kroner over pålydende for noen konsert jeg i utgangspunktet ikke har hatt billett til, og det har blitt en del av de opp gjennom årene. Mange som selger fordi de skal noe annet, en kompis som ikke kunne komme til Oslo eller er syk osv, osv.

Det er ikke så mange trivlige steder å henge ute ved Telenor Arena, dog. Litt enklere når det er konsert i Spektrum.

J

jahnmar

Gjest
Er nok mye enklere med Spektrum, du har rett i det @nb! Er som regel dårlig lyd der, men du verden så mye enklere alt er. Jeg har billetter til denne konserten selv og har alltid ordnet meg, men har også kompiser med meg til Oslo uten billett,(hver gang ;)) og de ordner seg alltid for en "rimelig" penge.

Blir uansett en fantastisk aften om jeg så er "alene"... 8)

N

nb

Gjest
Tydligvis bra trøkk på sidene til Billettservice i dag tidlig...

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Jeg sitter her og lurer veldig på hvordan svartebørshaiene ordner seg billetter. Avskumma må jo ha en metode vi ikke vet om.

N

nb

Gjest
audiomur skrev:
Jeg sitter her og lurer veldig på hvordan svartebørshaiene ordner seg billetter. Avskumma må jo ha en metode vi ikke vet om.
Jeg har fått det forklart av en i bransjen en gang, det var ganske interessant. De ligger ikke akkurat i kø foran Billettservice...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg sitter med 2 telefoner og kommer ikke igjennom. Har vært på jobb i natt og må legge meg etterhvert, men har lovet kona og prøve.

N

nb

Gjest
Griffenfeldt skrev:
Jeg sitter med 2 telefoner og kommer ikke igjennom. Har vært på jobb i natt og må legge meg etterhvert, men har lovet kona og prøve.
Det er smartere å melde seg inn i fanklubben, det svikter aldri. Til AC/DC i Oslo kjøpte jeg fanklubb-billetter 2 måneder etter konserten egentlig var utsolgt.

N

nb

Gjest
Og der fikk jeg kjøpt fire stk - da blir kompisene glade;) Litt flaks skal man også ha...

N

nb

Gjest
Pengvim skrev:
Har sitti i en halvtimes tid uten respons nå. Om noen kommer gjennom tar jeg gjerne i mot en liten haug med billetter. Mange kompiser som skal være med denne gangen (sett at vi får billetter da).
Det virker helt tilfeldig - jeg fikk "TCP error" ørten ganger, men plustelig en gang jeg trykte refresh så kom jeg gjennom.

Men dere kan ta det ro, som nevnt tidligere er det i praksis sjelden noe problem å skaffe billetter om følger litt med eller bare drar til konsertstedet på konsertdagen. Men sistnevnte strategi er selvsagt risikabel med mindre dere bor i Oslo eller omegn.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
902
Torget vurderinger
35
Ekstrakonsert er satt opp - masse billetter ledig!

N

nb

Gjest
Da ser det ut som også ekstrakonserten er utsolgt. Stusset litt når jeg las i avisen at det var 24.000 billetter pr. konsert, mener det var bare 18k på AC/DC når de spille i Telenor Arena, men det er kanskje plass til så mange flere når scenen står midt på gulvet og alt av tribuner kan brukes... mye sitteplasser forsvinner når scenen okkuperer ene kortsiden.

Så da kan ca 48.000 personer se Metallica i Norge til våren. Fortsatt et stykke igjen til Springsteen-nivå, men det er bra oppmøte her i landet.

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Antall liker
1
Skal bli bra det ja, å få de 2 dager her igjen.

Noen her som så AC/DC på Telenor Arena? Tenkte da på hvordan lyden var.

Var der på lørdag, å så på Solberg xtreme motorshow, å blei ikke akkurat imponert over akustikken i bygget, så er litt bekymret, for at lyden faktisk kan være værre enn i Spektrum, men håper da virkelig ikke det.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
lyden på Telenor Arena var ikke dårligere enn Oslo Rektum så vidt jeg husker. Så Metallica på sistnevnte i sommer, og Deep Purple i går, og det var ikke såååå ille egentlig.
AC/DC var litt skarpt, men ok.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hopper inn i denne tråden og ytrer mitt ønske om å bytte 2 ståbiletter. Jeg har biletter til 13.04.2010, men ønsker biletter til 14.04.2010. Noen som kan hjelpe meg?

Peter

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Jeg kan bytte... Da blir det begge dagene på meg :D
PM

Retep