Metallica i Telenor Arena og parkering.....tips ønskes

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Skal på nevnte konsert i neste uke, og planlegger å kjøre bil fra sørlandet. Har skjønt at det pleier å bli et salig bilkaos på Fornebu, med tilsvarende parkeringsproblemer. Så mitt spørsmål til dere som er lokale/har vært der før, hva er greiest å gjøre, gitt at man kommer med bil?

Har lurt litt på om det å parkere i utkanten av Oslo, (f.eks. Asker), og ta tog til/fra Lysaker kan være et triks?

Mvh,
Per

N

nb

Gjest
Glem å kjøre til Fornebu. Parker et sted i nærheten av offentlig transport (tog er mest pålitelig, det var busskaos sist jeg var på konsert der, muligens de har lært nå).

Asker var jo veldig langt unna da...

Du finner også greit parkering i sentrum om du skal bo der. Det er en del parkeringshus (koster dog en del) ellers er det som regel greit å finne gateparkering i boligområder eller også i sentrum etter "stengetid", dvs ut på kvelden.

Hvor skal du overnatte?

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Vi skal (desverre) kjøre tilbake på natten. Så å komme seg raskt ut på E18 i sørgående retning etter konserten hadde vært optimalt.

Per

N

nb

Gjest
Per73 skrev:
Vi skal (desverre) kjøre tilbake på natten. Så å komme seg raskt ut på E18 i sørgående retning etter konserten hadde vært optimalt.

Per
Og, kanskje prøve å parkere i området Lysaker eller deromkring da, blir det fullstendig kaos kan dere gå tilbake til bilen (jeg gikk til togstasjonen på Lysaker sist og tok toget til sentrum derfra). Da er dere på E18 umiddelbart. Alternativt prøve å parkere nær E18 på Snarøya-siden men "hovedveien" ut fra Snarøya kan ha mye fotgjengere etter konserten.

Det er et digert kjøpesenter på andre siden av E18 (CC Vest) der er det sikkert mye plass. Muligens finnes det noen lure triks i ludo nærmere, men jeg er ikke lokalkjent der ute. Asker er i alle fall ALT for langt unna.

Topp Bunn