Mest krevende..

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
311
Antall liker
0
Siden jeg ofte bruker bibliotekets utvalg som musikk "hylle" er jeg som regel ganske fornøyd over utvalget.
Ofte blir det 10, ja opptil 20 titler å ta med seg hjem til lytte seanser. Helt perfekt!

Noen ganger er det mindre interessant å ta med seg så da benytter jeg anledningen til å prøve noe nytt. Med varierende resultat...

Men en CD har surra i spilleren gang på gang og da helst etter oppgraderinger eller andre forandringer. Dette fordi den låt helt jævlig første gangen den fikk prøve seg, og alt annet låt ok forsåvidt..

Denne cd'n er som en løk som aldrig ser ut til å komme inn til kjernen. Fantastisk dynamikk, overhodet ikke komprimert(som pop) såvidt jeg kan fastslå.

Her har du klarinetter, trompeter, tubaer og andre blåse saker oppå hverandre. Samt piano og en ganske alreit vokal. Trommer og sånt jazzer pent i bakgrunnen..

Stilen er litt ubestemt, men relativ slow jazz-pop-blues eller no.. Fult kaos noen ganger, noe som kjennetegner flere sanger, men fungerer glitrende.. Og ikke pågående sålenge anlegget takler hele sulamitten ;)

- Joe Henry
"Tiny voices"

CD's høydepunkt(bla.) dukker opp i starten av "I'm already sold" hvor stemmen(!!!) lager et basstrøkk som rister hele stua. Bare helt rått ;D

Som sagt, MIN mest krevende CD og referanse.. ;D
 
J

jekri

Gjest
CD's høydepunkt(bla.) dukker opp i starten av "I'm already sold" hvor stemmen(!!!) lager et basstrøkk som rister hele stua.  Bare helt rått  ;D
Naturlig stemme ???
 

happy

Fersking
Ble medlem
16.02.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Dersom du liker Joe Henry MÅ du høre Scar, fantastisk skive!!! Beste i min samling(tror jeg) Hør den!!!
 
O

om.s

Gjest
Dersom du liker  Joe Henry MÅ du høre Scar, fantastisk skive!!! Beste i min samling(tror jeg) Hør den!!!
"Scar" er ett must i enhver seriös samling, selv om den er langt fra den mest krevende jeg har   ;)

mvh
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Jeg fikk Tiny Voices i dag. Den var fin!

På begynnelsen fikk jeg heftige Tom Waits-vibber som etterhvert gikk over i "jøss, er det Jeff Buckley eller?" og endte i skikkelig Roger Waters-koring på den siste låta. Fin blanding ;D
 
Topp Bunn