Messe musikk!!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Kunne selvfølgelig ha laget en avstemning her, men da ville vel kommentarene blitt mer i retning av alternativer som mangler.....

Uansett, det som kunne vært intr. i forbindelse med det snart er messe igjen er å høre hva slags musikk folk hører på og vil høre... Har lest mange kommentarer på at folk går litt "trøtt" av den typiske "audiofile" musikken. Nå er jo musikksmaken veldig forskjellig, men det kan uansett være artig å få noen meldinger om hva som ønskes av musikk.... Så vitt jeg vet er det ganske mange av utstilerne som leser mye her på sentralen!! Nå er tiden til å gi tips om musikkvalg før neste helgs messe!!!

Mvh
Hi-Fi messe Trondheim

www.hifimesse.no

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.466
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Uansett må det spilles klassisk i noen rom, og lydstyrken trenger jo ikke være 100dB overalt....
Jeg ville bli glad dersom noen med fett rørutstyr spilte Bachs solofiolinverker (Milstein på vinyl da, må vite; kan gjerne få låne en uåpnet og forseglet eske av meg); Brautigams Beethovensonater på hammerklaver, Folk Singer, Rosensfole (Lillebroer og Storebroer) osv...

Bernt K

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Takk for innspill, men det må da være flere som er intr. i musikk...?? Eller er det slik at det kun er intr. om anlegget klarer å gjengi lyder?? ;) Kom med flere tips!!!!

N

nb

Gjest
Jeg fikk meget gode tilbakemeldinger på både lyd og musikk når jeg hadde med meg Tom Waits som "medbrakt" i Horten. Virker som det var ganske mange messedeltagere som ikke kjente til Waits.

R

Rojoh

Gjest

Timbuk 3: Espace Ornano (Live)

Santana: Abraxas

Mvh. Johan

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Er ikke helt sikker på hva som er vanlig messemusikk, sia eg aldri har vært på en, men kan jo lage en liste over musikk jeg sjøl bruker å høre på og som ville vært opplysende for meg under messa.

Skal vi se:

Wilco - Yankee Hotel Foxtrot, f.eks.
Femi Kuti - Fight to Win
Tool - Aenima
Notorious B.I.G. - Ready to Die
Tindersticks - Curtains
Lambchop - Nixon
Motorpsycho - Demon Box
Beethovens 5. og 7. med Kleiber
Rostropovich sine innspillinger av Haydn
Bonnie "Prince" Billy - I See A Darkness
Cannonball Adderley - Somethin' Else
Black Sabbath - Black Sabbath
James Carr - The Complete Goldwax Singles
Miles Davis - Birth of the Cool og In A Silent Way

Sånn på toppen av hodet mitt er det de jeg kommer på. :)

Topp Bunn