mesa tigris

gothman

Medlem
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
er på trappa til og kjøpe mesa tigris rørforsterker... har noen kjennskap til denne
det er gode tester på nett men det er spennende og vite hvilket erfaringer andre har

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vel, den har hodetelefonutgang. Bare det er noe som gjør meg litt nysgjerrig. Også den spesielle sammensettingen av rør virker interessant. Men utover det kan jeg ikke si noe annet enn at om jeg aldri har hørt om forsterkeren Tigris, så er det tross alt Mesa/Boogie. Jeg har en følelse av at en forsterker fra den kanten vil låte musikalsk, om ikke korrekt. Det er selvfølgelig ukvalifisert gjetting, men Mesa/Boogie er i alle fall et "karismatisk" merke som jeg alltid har hatt et godt forhold til i andre sammenhenger.

De fleste her kjenner sikkert Mesa, men for de som ikke vet det så er de mest kjent for sine gitarforsterkere. I og med at Tigris er en over ti år gammel modell bør det finnes endel brukte på markedet. Siden du vurderer en slik så antar jeg at du vet noe om prisnivået. Kan du gjøre oss klokere også?

gothman

Medlem
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
gothman skrev:
er på trappa til og kjøpe mesa tigris rørforsterker... har noen kjennskap til denne
det er gode tester på nett men det er spennende og vite hvilket erfaringer andre har
vel den kostet vel 2495 dollar ifølge test i stereophile

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg har hatt en Baron i hus en tid , spillte på 98 db klipsch rf-82 , dette var en kombo for rivingsentreprenører... ;D

det spillte så brutalt rått , høyt og dynamisk med ett helvetes trøkk , men den var ikke tyst....

skikkelig dual mono som baron er, med to separate strømkabler inn :p, gromme saker....

Baronene går for rundt 15k brukt....

Tigris er nok en bra amp...

Lykke til med bestillingen....

Espen

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
ssm skrev:
Hei , jeg har hatt en Baron i hus en tid , spillte på 98 db klipsch rf-82 , dette var en kombo for rivingsentreprenører... ;D

det spillte så brutalt rått , høyt og dynamisk med ett helvetes trøkk , men den var ikke tyst....

skikkelig dual mono som baron er, med to separate strømkabler inn :p, gromme saker....

Baronene går for rundt 15k brukt....

Tigris er nok en bra amp...

Lykke til med bestillingen....

Espen

Jeg hadde også en Baron i hus, og som du selv skriver så egner den seg best for entreprenører. Til musikk er den ikke like egnet med mindre den kjøres i full triode, men da er det ikke mange watt igjen. I pentode fyker musikken vegg i mellom, ukontrollert og uten mål eller mening.

Mesa/Boogie er bygget for å skape musikk, er ikke like imponert over deres evne til å reprodusere den. Tviler på at det gir mening å kjøpe Tigris.

gothman

Medlem
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
gothman skrev:
gothman skrev:
vel den kostet vel 2495 dollar ifølge test i stereophile
baron er veldig sjelden her i norge det eksisterer bare 2-4 stk hvis det er sant..
det er en til salgs på hifisentralen trur jeg for 10000 kr da snakker jeg om mesa tigris
jeg trur disse produktene er veldig bra og samleobjekt

Topp Bunn