Meridian riaa

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
Har akkurat fått en Meridian 502 preamp i hus og nok en gardin forsvant foran høytaleren.. Det sitter desverre ikke noe riaa kort i den.
Lurte på om noen har noen erfaring med disse riaaene?

Mvh J.O

B

break_out

Gjest
Jeg har hatt Meridian utstyr tidligere og deriblant 502’en. Da jeg kjøpte dette hos HiFi huset i Bærum ble jeg tilbudt å bytte min daværende eksterne riaa inn for et mellomlegg noe jeg ikke ville.
Grunnen til dette var at jeg ikke kunne finne noen tester av denne riaa på nettet eller noen tilbakemelding på hvor bra denne er. Nå vil jeg anta at Meridian ikke lager dårlige riaaer, men siden
den ikke har fått noen ”blest” i HiFi sirkler… så ble det med det. Ser ellers en stor fordel med å ha ekstern riaa da en får skilt ut denne kritiske del fra forforsterkeren og lettere skjerme for støy. Det å kunne ha en dedikert power (og helst av god spesifikasjon) er også en fordel. Nå finnes det sikkert mange gode interne riaaer ute på markedet, men for meg så er det ekstern som føles mest logisk.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
I følge rykter skal RIAA'ene til 502 vare ganske bra. Men jeg hadde aldri det kortet 502'en min da jeg hadde den.

Mvh. Bjørn

Topp Bunn