Meridian 506.24 Vs. 508.24

pow

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
0
Hei!

Noen som har erfaringer med begge eller synspunkter på om det er markant forskjell mellom disse modellene ?

-POW

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
pow skrev:
Hei!

Noen som har erfaringer med begge eller synspunkter på om det er markant forskjell mellom disse modellene ?

-POW
samme lydsignatur.
508.24 bedre på de fleste parametre.
sortere bakgrunn, bedre mikrodynamikk, glattere og mer kropslig mellomtone, mer maktfull og konturert bass.

meridian er ikke alles "cup of tea" (hva er vel det, forresten...?).
litt baktung og treg i enkelte systemer (og for enkeltes (musikk)smak).
andre, som f.eks. yours truly, finner den glimrende.

pow

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
0
Takk for svar Joaquin!

Er og har vært veldig fornøyd med 506'n og det var igrunn når jeg spontant kjøpte den for nesten ingen penger for et par år siden jeg skjønte mer av hvilken lydkarakteristikk jeg liker. Kan ikke skryte på meg en lang og eksotisk liste over tidligere cdspillere, men ingen av mine tidligere spillere ( Teac P-10+Doxa 014 DAC og Arcam DV-79 ) hadde noe i nærheten av den kroppslige og organiske lydbildet til 506.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
550
Sted
Stockholm
Prøvde en 507 en gang, helt magisk.. Syns den hadde en frisk, dynamisk og raus spillestil.. Så laangt inn i lydbilde.. Og veldig pulveraktig diskant..:)

Gingolf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
1
Hei
Hvis din 565 er av siste type med Z3 (SW 6.2) så klarer denne 24 bit PCM, jeg vil i så tilfelle foreslå at du beholder din "gamle" 506 spiller og i tillegg skaffer deg en Meridian 518 (brukt kr 2.000-4.000). Denne de-jitter, sampler opp til 24 bit og "noise-shaper" signalet før dette til sist blir konvertert av din 565. Lydforbedringen vil du oppleve som MAGISK!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.750
Torget vurderinger
1
JA det er ikke en dum løsning som foreslås der. Du kunne også selge 565, og få deg en 568, som er en del bedre.

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
bjornh skrev:
JA det er ikke en dum løsning som foreslås der. Du kunne også selge 565, og få deg en 568, som er en del bedre.
Hmmmf,det var rett før jeg rapporterte deg til en moderator!!!! ;)
For hvordan kan en anbefale så ufattelig riktig uten å ha innside informasjon? ;D

568 er gooooood,uten tvil,og passer til det meste,selv langt oppover i pris!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.750
Torget vurderinger
1
Hehe. Ja jeg nevnte det i forbifarten. Forresten blir jeg nok nødt til å holde en lav profil i slike sammenhenger. Men jeg har eid 565, 568 og 508.24, så det var bare et erfaringssynspunkt. Men bare for å ha det sagt så skal det ikke være tvil om mine preferanser.

Mvh. Bjørn

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Antall liker
377
Torget vurderinger
11
Joaquin skrev:
pow skrev:
Hei!

-POW
samme lydsignatur.
508.24 bedre på de fleste parametre.
sortere bakgrunn, bedre mikrodynamikk, glattere og mer kropslig mellomtone, mer maktfull og konturert bass.

meridian er ikke alles "cup of tea" (hva er vel det, forresten...?).
litt baktung og treg i enkelte systemer (og for enkeltes (musikk)smak).
andre, som f.eks. yours truly, finner den glimrende.
Gjelder dette ved avspilling fra de analoge utgangene?
Hvis signaler blir tappet digitalt og konvertert til analogt av en 565Z3, er det fremdeles store forskjeller?

Topp Bunn