Mer knitring på de siste sporene

johnhell

Medlem
Ble medlem
19.07.2011
Antall liker
0
Har en Rega RP1. Synes det knitrer litt mer på de siste sporene på platene. Skyldes dette at vinkelen på pickupen ikke er optimal?

Spilleren er nå slik den var fra fabrikk, det har ikke blitt gjort noe endringer på den.

S

Stereo_Mono

Gjest
johnhell skrev:
Har en Rega RP1. Synes det knitrer litt mer på de siste sporene på platene. Skyldes dette at vinkelen på pickupen ikke er optimal?

Spilleren er nå slik den var fra fabrikk, det har ikke blitt gjort noe endringer på den.
Kan være at det er en justerings feil.
Om det er Ortofon sin OM5 du har fabrikkmontert på den er den av uante grunner feil satt opp fra fabrikk.
VTA er2 mm feil. Hadde en kompis som hadde trøbbel med fabrikk ny RP1 og etter jeg monterte en 2mm skive løste alt seg. Alternativt er Rega sin Bias langt bedre på RP1 imo.

johnhell

Medlem
Ble medlem
19.07.2011
Antall liker
0
Det er OM5e som sitter på. Men hvis vekten er feil, burde den vel ikke spille fint på de ytterste sporene?
Dette er min første vinylspiller, så jeg vet ikke hvordan nåla skal ligge på vinylen. Men den spiller klart og fint på de ytterste sporene. Har litt knitring mellom sporene, og noe av og til i sangene. Men det er svært tørr luft her jeg bor, og jeg har ny vinylbørste på vei.

Topp Bunn