Meis!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
I fuglekassen vår har vi iår endelig fått besøk av et meisepar, aka Bergan og Siv Meisingseth. Dette paret har den senere tiden lagt for dagen en ikke ubetydelig aktivitet med innflytting, innredning og nå også ruging/klekking - håper kona og jeg. Vi har ingen fuglelitteratur, og vi lurer på når vi kan vente at de små meisebarn kommer til verden. Er tidlig mai helt urealistisk å håpe på? Vi er naturligvis spente, og håper noen med kunnskaper udi ornitologien kan utvide vår horisont.
På forhånd et kvitrende atakk.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.151
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Steinar_Lund skrev:
I fuglekassen vår har vi iår endelig fått besøk av et meisepar, aka Bergan og Siv Meisingseth. Dette paret har den senere tiden lagt for dagen en ikke ubetydelig aktivitet med innflytting, innredning og nå også ruging/klekking - håper kona og jeg. Vi har ingen fuglelitteratur, og vi lurer på når vi kan vente at de små meisebarn kommer til verden. Er tidlig mai helt urealistisk å håpe på? Vi er naturligvis spente, og håper noen med kunnskaper udi ornitologien kan utvide vår horisont.
På forhånd et kvitrende atakk.
Høres fint ut, fuglekasser er supert miljøtiltak. Hvis kjøttmeis-eggene er lagt tar det maks to uker før ungene er der, og de forlater kassen allerede etter 2-3 uker. Så her må dere følge med hver dag. Husk å ikke forstyrre for mye, mange syns det er fristende å åpne kassen for å kikke på ungene. La det være. Kjøttmeisene er effektive og klarer ofte to kull på en sommer.
Hils meisene lykke til!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vær trygg; vi kommer ikke til å åpne kassen. Men vi skal følge med. På terrassen har vi orkesterplass til kassen
ca 10-15 meter unna. Og takk, jeg skal hilse fam. Meisingseth :)!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.151
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dere hører på lyden når ungene har kommet, husk å høre etter hver gang en av foreldrene ankommer kassen.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå er det full fart her! Bergan & Siv flyr ut og inn av fuglekassa hele tiden, så det er tydelig at det er kommet noen små meisebørn til verden. Og jeg er stolt som en hane over at et meisepar endelig fant på å flytte inn, og ikke bare kom på visning. Hvor lang tid omtrent kan det ta før de små tøffingene våger seg ut i den store verden, mon tro?

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.151
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Supert, gratulerer!
Disse er ute av kassa før 1.juni.