McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    2.299
    Nice! Besøket i Binghampton, sammen med min sønn, den gang 15 år, er en opplevelse for livet. Fantastiske folk. Selveste President Charlie Randall tok oss med på den lokale burgersjappa, der de virkelig kunne sine ting. Og opplevelsen i demo-rommet var kanskje den sjukeste lyden jeg har opplevd. Jeg sa til teknikeren, som kjørte showet for oss " I´ve never heard anything like this!", hvorpå han svarte, tørt: " there ain´t nothing like this!".

Kraftige saker. Sønnen var stille i hele kjøreturen i tre timer hjem til New York. Men vi stoppet og spiste i Woodstock. Påfyll i den kulturelle skolesekken :)

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.376
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    14
    Tillater meg å poste et bilde av en japansk:eek: sak her, burde passe bra for oss som liker McIntosh:)
    Den er modifisert av J-Corder i Washington for en kunde i LA som ville ha noe som passet til resten av go'sakene. Er alltid muligheter hvis man vil.
    DSCN0124.jpg

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.329
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Så det der dukka opp :). Kult! Men så er rommet ditt også helt fantastisk ( på bilder iallefall ;))

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.406
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Nå sendte jeg også inn noen bilder, så får du se om jeg dukker opp?

Jeg er nemlig ikke på Facebook, så jeg får ikke fulgt med der...:(

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.406
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bestilte forøvrig noen Amp Covers på eBay i kveld. Jeg skulle bare ha til MC75 og C22, men så hadde de liggende ett til MC2000 også (ONLY ONE LEFT :eek:) så da måtte jeg ha det også. Når jeg fikk tenkt meg enda litt mer om så plusset jeg like godt på et par cover til MC1201 også. Jeg skulle i grunnen begrense sånne innkjøp en liten stund nå, men det er jammen ikke enkelt...;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.406
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Only one left - og den tok du, din sleipe struts! :) ;)
    De lager hva du vil på bestilling, så det skal ikke være så vanskelig å få tak i ett til :giggle:

Hvis de ser fine ut så vil jeg høre om de kan lage noe som passer til toppmodulen til Klipschorn 60th Anniversary. De har (dessverre) svart pianolakk på toppen og er dermed veldig utsatt for riper. Jeg kan komme med bilder og tilbakemeldinger her når jeg har fått dem.

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    25
    Hei alle sammen!
    Er det noen her som har sammenlignet phono-delen på de nyere integrerte forsterkerne (MA7200, MA8900) og ett dedikert phono-trinn som MP100?
    Tenker helst sammen med platespiller med MM-pickup av litt kvalitet.

HoPPe`S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    200
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Heisann gjengen og det begynner å bli en liten stund siden jeg var noe aktiv her.

Jeg savner veldig Mcintosh oppsettet jeg hadde og merker suget i kroppen nå at jeg ønsker meg ett kostbart oppsett igjen, men usikker på om jeg skal kjøpe det igjen mtp at jeg bor i leilighet nå.
    Mulig kjøpe hus om 2-3 år.

Jeg kontaktet faktisk Mala audio om en pakkepris på begge MC275, C2600 og B&w 805 Diamond men dette var solgt.
    Hadde jeg fått en ok pris på dette så hadde jeg slått til.
    Egentlig litt irriterende at dem ligger ute til salgs på finn. No enda.

Drømmen min er ett par MC 1.25 blokker og C2700 eller C53 forforsterker.

Men hvis det skulle dukke opp noe 1.2 blokker til fin pris så er det ikke umulig at jeg slår til for å prøve, så eventuelt selge igjen uten mye tap.

Er det noen som har MC 1.25kw osv her nå?

Sist redigert:

Cliffmeister

Fersking
    Ble medlem
    03.08.2020
    Antall liker
    8
    Sted
    Trøndelag
    Hei alle sammen.
    På sikt vurderer jeg å anskaffe meg ny streamer til hovedsystemet, i den anledning lurer jeg på om dere har et produkt dere er veldig fornøyd med?
    Ser smått på Auralic Aries, McIntosh MS500, Aurender og roon er vel også et alternativ. Har ikke noen særlig samling av cd'er, så vet ikke om roon er det beste valget, ser isf mange bruker det og er fornøyd. Takker for tips😊

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.329
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Vil ikke anbefale auralic. Bra hardware, elendig software og oppfølging av hva kunder ber om. Så enkelt som at skjermen gikk i dvale (eller viste klokka) når streameren ikke hadde vært i bruk på en stund var helt umulig for dem for å få til. Ville vist påvirke lyden?!?!?! Samt mye heng og møkk.. hadde aries g1. Har nå raspberry pi med roon, fungerer kjempebra for min del. Bruker da USB til dac.

Cliffmeister

Fersking
    Ble medlem
    03.08.2020
    Antall liker
    8
    Sted
    Trøndelag
    Det var overaskende, skulle tro det var i produsentens interesse og tilpasse produktet mot brukerne. Skal se på raspberry pi, takk for tips

maxmekker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt en Auralic Aries i mange år. Vært veldig fornøyd. Appen OK å bruke. lyden veldig bra, noe som kanskje er det aller viktigste. Fungerer også flott sammen med Roon. Likte også at det gikk å koble den direkte til flere forsterkere direkte med Usb.
    Så ikke avskriv den før du eventuelt har fått testet den. Har selv brukt en haug med forskjellige streamere her i huset og ingen ting har slått den bortsett fra nå når jeg Bruker Roon direkt på Lyngdorf.

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.376
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    14
    Lindemann Limetree Bridge koblet mot DACen i C49 er bra greier :D . Lindemanns app i androiduniverset fungerer også veldig bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn