mbl høyttalere

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Jeg hørte for en tid tilbake mbl (de med en stor "boble", tror det er modell 101) og ble mektig imponert over en rekke egenskaper.

Disse blir for store og dyre og jeg lurer på om noen har hørt 111 eller 116 og kan sammenligne med 101.

Mitt inntrykk er at alle disse benytter identiske radial elementer i både diskant og mellomtone, men at det er i bass og sub det er ulikhet, både kassevolum og størrelse på elementer.

Noen som har hørt og kan kommentere?

Mvh Ole

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.633
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har bare hørt de små. Ikke bra greier. Mange mener de store er veldig bra.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
bambadoo skrev:
Har bare hørt de små. Ikke bra greier. Mange mener de store er veldig bra.
Er i samme bås som deg her bambadoo. Har hørt de mindre men de har manglet noe kropp i mellomtonen og diskant har vært fremhevet og noe "tynn". Mulig det har vært oppstilling, rom påvirkning eller annet. Har altså ikke hørt disse under kjente forhold.
101 har derimot fått mye skryt og da jeg var på ferie i Stockholm i sommer var jeg innom Audioconcept for om mulig å få en lytt til disse. Anlegget var da solgt så det ble ingen lytt. :(
Vet noen om det er mulighet for å høre disse her i landet?

Mvh
RBN

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.886
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
111 og 116 bruker 121 som "toppseksjon", dog sikkert med annen avstemning nederst siden de begge har subkasser.
"Langsom bass" har vel alltid vært et ankepunkt mot MBL. Er en annen MBL-tråd inni her, og der står det nærmest svart på hvitt fra MBL at de tværer ut bassresponsen med vilje på 121.

Topp Bunn