Mazda 5 erfaringer?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Hei, familiebilen begynner å slite og har behov for en utbytting, både kona og jeg har litt sansen for Mazda 5, noen som har brukererfaring...

Andre forslag og brukererfaringer på bil for en ung småbarnsfamilie med to små på 1,5 og 4 år mottas selvfølgelig :)

Prisklasse ca. 250 000,- så litt brukt...

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Selv veldig fornøyd med BMW 5 serie.. Men det er nok en litt større bil.. Og litt dyrere..

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Har kjørt en del Mazda 3 og 6 og de har iallfall vært gode å kjøre og relativt sporty.

Med tanke på kvalitet og driftskostnader er det nok et godt kjøp.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
En kar på jobben har kjørt Mazda 6 en stund nå. Byttet inn den i 5'er rett før ferien og så langt er han meget fornøyd med bilen.
Ikke hatt den så lenge riktig nok men dog.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Skal jo være driftsikker og et stødig trygt kjøp ifølge Broom hvertfall.
må jo innrømme at jeg er forholdsvis grønn når det gjelder bil, tror kona faktisk har meir peiling på bil enn det jeg har :)

Vurderer sterkt mazda 5 da den virker å treffe de fleste ønskene vi har for bil, men så nedom en forhandler i dag og de litt nyere Ford Mondeo er jo utrolig vakre biler de også.

Ellers vurderer vi Volvo v50, men er litt usikker på om den blir stor nok eller akkurat for liten, med Volvo vet vi jo hva vi får, har kjørt V70 i fem år nå, grei bil, men bruker mye fuel for å si det slik.

Ikke enkelt med bilkjøp, er jo ei stor investering som man skal leve en stund med.

En Bmw i familiestørrelse blir nok i dyreste laget desverre ja, om ikke lotto rekka suser inn på lørdag :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.963
Mazda 5 har skyvedører bak og det er ett stort pluss. Det å få små barn ut og inn i en bil på en trang parkeringsplass er ofte knotete.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Skyvedørene ser vi definitivt på som et stort pluss ja, i trange parkeringshus og to barn som helst vil klatre inn i bilen samtidig og da bør jo helst dvd spilleren allerede ha startet også ;D

Har avtalt å snakke med banken neste uke, har vel litt de skal ha sagt i forhold til hvilken bil vi ender opp med også, skal jo helst være litt igjen hver måned til cder og konas hobbysaker osv. :)

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Hallo!
Jeg velger å åpne denne tråden igjen.
Vi vurderer ny bil, da problemene med vores Opel Astra STV 2005 bare fortsetter.. :-X
Har sett på masse forskjellige biler, fra BMW 5-serie, Peugeot 5008, broren hos Citroën, Nissan Qasqai +2, div. Skoda, Volvo, Audi, Subaru, osv osv osv.
Har nå sett reklamen for nye Mazda 5, den med smarte løsninger, skyvedører osv. Siden dette er en Mazda 5 tråd, velger jeg å holde spørsmålet til denne bilen, ikke andre nevnt over.
Har noen erfaring med denne bilen? Plass, motorkraft, løsninger, kvalitet. Ikke minst SERVICE fra forhandler og verksted. Hvordan er det hos Mazda?
På forhånd takk!

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har hatt en Mazda 5 i et lite halv år nå, kjøpte en 08 modell vi da. Meget fornøyd hittil, går som ei klokke uten noe negativt å melde enda.
Skyvedørene bak er geniale og blir en vane. Inn og ut går som en lek for både store og små.
Vi er bare fire i familien og kjører den stort sett som fire seter noe som gir meget god plass.

I bilen vår er det en 1,9 liter tdi motor og den er det jeg vil si passe til denne bilen for vårt bruk hvertfall, den er ingen racerbil men holder fint følge med øvrig trafikk, er lettkjørt og forholdsvis stillegående.
Den bruker litt drivstoff under småkjøring, men forbruket minsker drastisk ved lengre turer, vil tro at den nye modellen er enda gunstigere på den måten.
Bilen er meget praktisk og kvaliteten virker å være god i forhold til andre merker rundt samme prisklasse, meget god også kan jeg strekke meg til, plasten er litt tykkere enn hos en del andre jeg har sett på. Setene er gode, eneste minus jeg kan komme på er at det midterste setet i andre rad er i det minste laget til å være et fullverdig sete for lange bilturer.

Angående service og slikt så vet jeg ikke enda, men far har samme verksted på sin bil og er meget bra fornøyd med det lokale mazda verkstedet her hvertfall.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Prøvekjørte en 2011 idag. Fin bil, den :)
Smarte løsninger med setene, både det 6. og 7., men også 3., 4. og 5.
God oversikt. Utmerket motor, men kunne ha tenkt meg automatgir. (Kjører VW Touran på jobb, med 7 trins automatgir. Det funker!) Masse plass. Oppfører seg mindre enn den er.
Må få fruen med så hun kan vurdere den også.
Eneste minus er forhandleren som kun vil gi 60000 i innbytte for min 2005 Opel Astra. ::)

Topp Bunn