mattman's hifi - Focal Electra Be, med Meridian i kikkerten

mattman

Medlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
0
Her er min nåværende hifi - effektforsterker kommer veldig snart, jeg har sett meg ut Meridian G57. AVR trengs for bilde, men vil omgå det til en tokanals pre med tiden. Ellers spiller det flott! :)

Yamaha RX-V 2500
Focal Electra 1027be
Focal Profile SR 908 (til salgs)

Ingen effekt enda - dette kommer snart på banen.

Redigert: thumbnails til full oppløsning. Klikk for større bilde!

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Fint anlegg du har.
Nå begyner det å ta skikkeleg av her på mitt anlegg sidene.
Håper enda flere gjør det. Er veldig kjekt å se hva andre har av anlegg og. :) :)

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Masse fine bilder her mattman

Hvilken kabling har du lagt deg på oppsettet ditt..

Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Noe sier meg at du ser fram til å få inn den manglende komponenten for å få sparket lyd i Focalene.
Får Meridianen plass i hyllene?

mattman

Medlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
0
Kabling er fortsatt ubetydelig.. Jeg var såpass giret på å få høyttalerne i hus at det ble ordentlig hardsparing til dem. Nå er det likt med effektforsterker, hvor det også da gis lite rom til kabeloppgradering. Meridian får plass i hyllene, men jeg vurderer å ta en DIY løsning på et rack i sommer.

Mye vil skje framover!

mattman

Medlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
0
mattman's hifi - Focal 1027, Meridian G02 + 57 i hus!

Etter snart ett års ventetid - bestillingstid fra England er de ENDELIG her! Og det lyder så rått, så rått. Chapter Precis er byttet ut med et utrolig pent par Meridian G-serie forsterkere. Førsteinntrykket jeg sitter igjen med er veldig positivt. Dette er kraftige saker, og de spiller flottere enn Meridian G51 stereo receiver. Det er allerede lenge siden jeg hadde Chapter Precis, men både lydmessig og estetisk er jeg langt mer fornøyd med Meridian. Flere førsteinntrykk vil komme etterhvert. Jeg kommer til å kjøpe inn et par balanserte kabler mellom G02 og G57. Nå er jeg fornøyd!!

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Gratulerer så mye.
Litt av en oppdatering du har gjort der. :)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Lekre komponenter ja, grattis!

Hvordan har du kommet frem til kombinasjonen Focal/Meridian?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ja, lekkert oppsett. Og grattis med nye komponeter. Tipper Andr'e er skyld i denne kombinasjonen?? Siden han selger begge deler... ;)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Spennende kombinasjon! Finnes det bedre match enn Focal-Chapter altså ;) Det har jo virkelig vært rene haleluja stemningen rundt den kombinasjonen ::)

mattman

Medlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
0
Vel, det gikk fra Nad-Cervin vega i min ungdom, til Yamaha RXV og Focal Profile surround-sett. Så solgte jeg Profile i jakten på enda vassere diskant og litt mer fundament i bunnen. Skrapte penger til Electra 1027 - og ble helt betatt av hvordan de låt. Jeg sluttet mer eller mindre å se på film og konsentrerte meg om musikk, så "hifi" ble naturlig. Yamaha RXV kunne jeg ikke med godt hjerte mate 1027'ene, så jeg slo på stortromma og kjøpte integrert 2kanals forsterker (Chapter Precis). Lyden satt utrolig godt. Men, når chapteren måtte på rep og det ikke skjedde stort så jeg ut en ny forsterker - og Meridian, som jeg hadde hørt ved en tidligere anledning (G51 Sterero Receiver). Jeg fikk lånt en fra Hifihuset, og likte lyden godt. Men, den var ikke like kraftig som Chapter Precis, og heller ikke like detaljert helt i toppen. Derfor måtte stortromma ut på ny, og Meridian G57 bare *MÅTTE* få leke seg med de to franske. G02 falt naturlig ettersom design og lydkvalitet allerede var testet ut.

G57 og G02 låter - marginalt - bedre enn Chapter Precis, og siden dette er snakk om marginer blir denne komboen værende i hus. Jeg er så råfornøyd med G-serien.. Ufattelig byggekvalitet. Stor eierglede. Så mye krefter, så mange tilkoblingsmuligheter og så mye pondus i bunn og topp.

Det er såpass lite info / erfaringer med Meridian G-serien på verdensvevet, så det har vært vanskelig å sanke brukererfaringer, noe som gjorde det ekstra spennende her om dagen når de britiske eskene endelig kom innom døra.

Jippi! ;D

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
mattman skrev:
Men, når chapteren måtte på rep og det ikke skjedde stort så jeg ut en ny forsterker - og Meridian, som jeg hadde hørt ved en tidligere anledning (G51 Sterero Receiver). Jeg fikk lånt en fra Hifihuset, og likte lyden godt. Men, den var ikke like kraftig som Chapter Precis, og heller ikke like detaljert helt i toppen. Derfor måtte stortromma ut på ny, og Meridian G57 bare *MÅTTE* få leke seg med de to franske. G02 falt naturlig ettersom design og lydkvalitet allerede var testet ut.
Hyggelig å høre at en rep av en forsterker kan føre til noe bedre. Dette skiller vel en del av hifi forhandlerne, ikke alle som lar deg bytte inn en defekt komponent i noe helt annet.

mattman skrev:
Jeg er så råfornøyd med G-serien.. Ufattelig byggekvalitet. Stor eierglede.
Ja, designet til chapter tiltaler ikke alle. Precis har jo dette utrolig lite lekre blå lyset i fronten. Meridian ligger en del hakk foran dar ja..

Topp Bunn