Massemail - noen som har tips til verktøy for massemail?

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Hallo,

dynaBel AS har et av verdens kjedeligste massemail. Bare tekst med linker. Det er fordi vårt (utdaterte) massemailprogram ikke støtter html, bildebruk og andre ting som får mailen til å se litt mer informativ ut.
Jeg har vært i kontakt med flere som kan tilby programvare, da med lisenser med pris ift. månedlig antall adresser denne skal sendes ut til. Slike systmer er ikke spesiellt billige, og jeg ser meg derfor om etter et rimelig system som kan fungere effektivt, og etter våre ønsker.

Går det f.eks. an å bruke et gammelt system, som i utgangspunktet ikke støtter html, men "programmere" en massemail som et html-format, slik at kunder som mottar mailen får et eksemplar med bilder og tekst i svart/hvitt og fine farger?

Vi trenger et system som kan sende til 15 000 - 20 000 mottakere i en smell. Alle tips tas imot med takk :)

Vidar

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Har med stort hell brukt www.campaignmonitor.com.

Koster 15$ i mnd for uendelig antall utsendelser.

Du får tilgang til mange fine maler som du kan bygge ditt nyhetsbrev på.
Malene er ganske smarte, og det tar ein person med basis html-kunnskap eit par timar å sette opp akkurat det brevet de ynskjer, så kan det fungere for alle brev de sender ut. Full rapportering og statistikk.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Takk for tips brasse. Sjekket kjapt akkurat nå. De skal ha $250 pr. mnd for 10 000 - 25 000 mottagere - riktig nok med et ubegrenset antall sendinger til hver av dem pr. mnd. Vi sjekker opp litt nærmere. Brukervennlighet er jo også viktig, så da er det bare å trykke "Try it for free".

Flere forslag mottas med takk :)

Vidar

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Eit alternativ er MailChimp, som er nokså likt Campaignmonitor. http://www.mailchimp.com/pricing.

På Campaignmonitor kan du og betale pr. kampanje (1 cent pr mottaker), men ender då opp på rundt 200$ likevel (for 1 kampanje).

Det du bør vurdere er verdien av rapportane - http://www.campaignmonitor.com/features/reporting-and-analytics/
Du har full oversikt over kvart enkelt klikk og kan og dele inn mottakarane dine inn i grupper for å spisse kampanjene. I tillegg til A / B-testing av emnefelt etc. etc.

Du har og full oversikt over alle mottakere, om avbestillinger, påmeldinger, videresendinger etc. etc.
Gjort rett er dette ein forholdsvis rimelig og effektiv kanal. I gamlejobben spissa vi kampanjer ved å bruke statistikken fra CM og endte opp med ein åpningsrate på rundt 65% (opp fra 20%).

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Du har et godt poeng Brasse. Tror vi skal sjekke det nærmere.
MailChimp har jeg vært borti, og den testen vi har gjort fungerer forsåvidt bra. Tror det var noe med ÆØÅ den ikke forstod.

Topp Bunn