Jeg ser at det er endel her på forumet som har, eller har hatt, tilknytning til korpsmiljøet, og jeg kunne ha lyst til å få vite litt om folks favorittmarsjer. Jeg for min del synes det er mye bra norske, svenske og tyske marsjer. Med fare for å virke sjåvinistisk: Valdresmarsjen kommer høyt på min favorittliste! Videre:
Tyske: Florentinermarsj, Nibelungenmarsj, Hoch Heidecksburg (med et forbehold om stavefeil)
Svenske: Kungliga Waxholm, Mot ljusare Tider, General Cederskiöld, Carolus Rex
Norske: Nevnte Valdresmarsj, Defilermarsj, Bojarenes Inntogsmarsj (forutsatt at den ikke spilles for fort. Gjelder
forøvrig også Valdresmarsj)
Ser ut som om jeg ikke er så glad i 6/8 marsjer... ;D Ett unntak dog; In Storm And Sunshine.
Jeg har sikkert glemt flere enn jeg har listet opp...
Kunne være gøy å lese om andres øde øy-marsjer.
PS: Det er en norsk marsj som jeg tror heter IR18 eller noe slikt. Vet noen om denne kan skaffes på CD?
Tyske: Florentinermarsj, Nibelungenmarsj, Hoch Heidecksburg (med et forbehold om stavefeil)
Svenske: Kungliga Waxholm, Mot ljusare Tider, General Cederskiöld, Carolus Rex
Norske: Nevnte Valdresmarsj, Defilermarsj, Bojarenes Inntogsmarsj (forutsatt at den ikke spilles for fort. Gjelder
forøvrig også Valdresmarsj)
Ser ut som om jeg ikke er så glad i 6/8 marsjer... ;D Ett unntak dog; In Storm And Sunshine.
Jeg har sikkert glemt flere enn jeg har listet opp...
Kunne være gøy å lese om andres øde øy-marsjer.
PS: Det er en norsk marsj som jeg tror heter IR18 eller noe slikt. Vet noen om denne kan skaffes på CD?