Markering og hurra?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ingen som vet hvilken dag det er i dag?

Ser ikke ut til at hverken aviser eller tv markerer dagen, har vi blitt likeglade?

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Joda frigjøringsdagen,men med den nylig kunnskapstesten for norske journalister i friskt minne bør ikke stillheten forundre noen...

Min egen dag ble fantasisk fin, en liten feiring av livet i frihet.
Det begynte med en en tidlig avslutning på jobben (15:30)..,
... og straks hjemme til solveggen i nydelig vær
... postkassen lå et sett nye rør jeg trodde tollen hadde slått kloa i, men neida ;D
...jammen lå ikke Fidelity en 32 der også...
.... og High Fidelity...
... og så ringte telefonen med meget bra familienyhet....
.... Så kom kona hjem og lagde en deilig sjøtunge middag..
... som skulle fortæres i hagen..men hvitvinen tok slutt forrige uke....trodde jeg
...men jammen lå der ikke en deilig avkjølt riesling (Eiterlsbacher Karthauserhofberg +++ ::) )bortgjemt i kjølerommet ...
...etter en romantisk middag i hagen ..en liten middagslur ;)
...og avslutingsvis en stor bit Toblerone mens jeg følger solens gang ned mot horisonten ...

Slike dager gjør at en nesten ikke trenger helger... :)
Livet er ikke det værste man har...

kos dere
Sleiven

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
61
Sted
Belgia
el_mariachi skrev:
Ingen som vet hvilken dag det er i dag?
Joda, det er min bursdag - derfor det flagges rundt om i det ganske land, må vite... ;)

Mvh
Arne Kr

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Man er vel blitt så livende redd for å virke nasjonalistisk, at man knapt tør å nevne dette lenger.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Flagget ikke i år, men det var fordi flaggstanga ligger nede og fundamentet fortsatt er dekket av snø og is! :-[

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Flagget ikke i år, men det var fordi flaggstanga ligger nede og fundamentet fortsatt er dekket av snø og is! :-[
Du har ikke kommet deg i bad enda i år da formoder jeg? 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Det var noe av det dummeste jeg har lest så langt i år, man har jo selvsagt badet! Hver lørdag ( navnet på dagen komme jo fra laugardag som betyr badedag ) hva enten det trenges eller ei! ;D ;D ;D

Renslighet er dog en dyd. Man må ikke glemme at adelskap forplikter. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Det var noe av det dummeste jeg har lest så langt i år, man har jo selvsagt badet! Hver lørdag ( navnet på dagen komme jo fra laugardag som betyr badedag ) hva enten det trenges eller ei! ;D ;D ;D

Renslighet er dog en dyd. Man må ikke glemme at adelskap forplikter. ;)
Nå tenkte jeg ikke på den ukentlige nedsenking i eselmelk.. men en liten påminnelse om at snøen noen steder pleier å forsvinne i god tid før 17.mai. 8)

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Man bader ikke i sjøvann!! Vet du ikke hva fiskene gjør i det vannet ?? :-X

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Man bader ikke i sjøvann!! Vet du ikke hva fiskene gjør i det vannet ?? :-X
Har planer om å kjøpe snorkel og svømmeføtter.. så jeg får komme tilbake med en rapport senere.

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Ja la deg bare lure du. Det finnes slike der nede også !

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Her begynner rhododendronene å bli avblomstret... :-X

Hva i alle dager gjør du der oppe?? :eek:

Hva er det som trekker opp og gjør at dere holder ut tross alt??

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Frigjøringsdagen er vel blitt omtrent like betydningsløs for nordmenn flest som 1. mai, himmelspretten og noen flere fridager. Eneste forskjellen er at 1. mai er en fridag. Gi oss en ekstra ferieuke, og kutt ut betydningsløse helligdager.

En annen ting som jeg synes er underlig er at påsken blir brukt til å lese krim - de færreste tar påskefridagene særlig arvorlig.

Personlig mening: Krim er søppellitteratur. Ille at så mange gode forfattere feiger ut og velger å cashe inn i stedet for å skrive virkelig god og meningsfull litteratur. :'(

Uff, nå ble jeg off-topic. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Unplugged skrev:
Frigjøringsdagen er vel blitt omtrent like betydningsløs for nordmenn flest som 1. mai, himmelspretten og noen flere fridager. Eneste forskjellen er at 1. mai er en fridag. Gi oss en ekstra ferieuke, og kutt ut betydningsløse helligdager.

En annen ting som jeg synes er underlig er at påsken blir brukt til å lese krim - de færreste tar påskefridagene særlig arvorlig.

Personlig mening: Krim er søppellitteratur. Ille at så mange gode forfattere feiger ut og velger å cashe inn i stedet for å lage virkelig god og meningsfull litteratur. :'(

Uff, nå ble jeg off-topic. :)
Krim er ikke nødvendigvis søppel, langt ifra, mange gode krimforfattere, men det er stor forskjell på kvaliteten. Håkan Nessar, Jo Nesbø og Elizabeth George skriver bra, Hening Mankell skriver flatt og kjedelig.
Stig Larsson skrev også bra.

Forbrytelse og straff ja... ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Spiralis skrev:
Hva i alle dager gjør du der oppe?? :eek:
Helt ærlig så fatter jeg det ikke selv! :-[ I allefall ikke i april mai og halve juni. :-\

Komponenten skrev:
Hva er det som trekker opp og gjør at dere holder ut tross alt??
Tror det skyldes det som i rettsterminologi heter: " mangelfult utviklede og varig svekkede..." :-\ Ser i allefall ikke noen bedre grunn akkurat nå. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Helt ærlig så fatter jeg det ikke selv! :-[ I allefall ikke i april mai og halve juni. :-\
Se nå ikke så mørkt på alt, det er ikke alle forunt å oppleve en hvit jonsok. Koselig det vel?

Vedlegg

Topp Bunn