MARILYN MAZUR SESSION

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
NASJONAL JAZZSCENE i kveld 2100, Oslo..

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Dette var helt utrolig bra! ;D

For de som er lei seg for at de ikke kunne dra, så er det gode nyheter.

Marilyn Mazur spiller de neste 3 mandagene i april også!

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.782
Torget vurderinger
4
Det er lov å utbrodere litt.......

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Hun hadde ett enormt oppsett med mange spennende instrumenter. Samtidig så var det ikke hun alene som stod for morroa, de andre tre spillte også glimrende med. Husker ikke navn, men det er kjente profiler.

Det var store variasjoner og det ble spilt lenge og vel. Stor dynamikk og til tider euforiske tilstander.

Publikum gliiiste med hele ansiktet. Slik: ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.782
Torget vurderinger
4
Hadde tenkt meg dit, men ting skar seg så det får kanskje bli en av de andre mandagene hun spiller der.
Har fortsatt livlige minner om damen fra da jeg så henne i bandet til Miles Davis på lille Sardines i 1988.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
Kan bare enes med Mute, en aldeles strålende konsert.

Den øvrige besetningen bestod av:

Eivind Aarseth - gitar og elektronika
Per Jørgensen - trompet, vokal og perc
Helge Nordbakken - perc

Særlig Jørgensens sarte og stemningsfulle vokalpartier var flotte. Det samme med Mazur og Nordbakkens perkusjons-samarbeid som satt som en kule gjennom hele konserten. Det var til tider et sånt rytmisk driv over musikken at man strengt tatt burde rydda hele plassen foran scenen for å la folk stå å hoppe som gale.

Mens Mazur, Jørgensen og Aarseth har spilt sammen mange ganger tidligere, så var det første gangen Nordbakken og Mazur spilte sammen. Det var det vanskelig å høre, og man så tydelig at Mazur satte pris på samarbeidet, for hun sendte i stadighet aksepterende smil og vink til sin perkusjonskollega på scenen. Jeg ville i hvert fall ikke satt penger på at ikke de to kom til å samarbeide mer i fremtiden...

Hele konserten var så gjennomsyret av spilleglede fra samtlige fire på scenen, noe som smittet over på oss som var så heldige å være til stede. Selv tok jeg meg i å være helt tørr på fortenna langt ut i det første settet. Da hadde jeg sittet med kjeften åpen i et bredt glis i en drøy halvtime.

Selv om det var veldig bra med folk på konserten i går, så burde brakka vært enda stinnere.

Til sist om lyden. På generelt grunnlag synes jeg at lyden på Victoria har vært mye bedre enn den var på gamle Cosmopolite i Møllergata. I går satt den som en kule. Selv i de verste elektroniske kakofoniene til Aarseth med ditto perkusjons-onani fra de tre andre, så var lyden tight og godt definert.

Jeg og kona storkoste oss rett og slett.

Roy

Topp Bunn