Kan bare enes med Mute, en aldeles strålende konsert.
Den øvrige besetningen bestod av:
Eivind Aarseth - gitar og elektronika
Per Jørgensen - trompet, vokal og perc
Helge Nordbakken - perc
Særlig Jørgensens sarte og stemningsfulle vokalpartier var flotte. Det samme med Mazur og Nordbakkens perkusjons-samarbeid som satt som en kule gjennom hele konserten. Det var til tider et sånt rytmisk driv over musikken at man strengt tatt burde rydda hele plassen foran scenen for å la folk stå å hoppe som gale.
Mens Mazur, Jørgensen og Aarseth har spilt sammen mange ganger tidligere, så var det første gangen Nordbakken og Mazur spilte sammen. Det var det vanskelig å høre, og man så tydelig at Mazur satte pris på samarbeidet, for hun sendte i stadighet aksepterende smil og vink til sin perkusjonskollega på scenen. Jeg ville i hvert fall ikke satt penger på at ikke de to kom til å samarbeide mer i fremtiden...
Hele konserten var så gjennomsyret av spilleglede fra samtlige fire på scenen, noe som smittet over på oss som var så heldige å være til stede. Selv tok jeg meg i å være helt tørr på fortenna langt ut i det første settet. Da hadde jeg sittet med kjeften åpen i et bredt glis i en drøy halvtime.
Selv om det var veldig bra med folk på konserten i går, så burde brakka vært enda stinnere.
Til sist om lyden. På generelt grunnlag synes jeg at lyden på Victoria har vært mye bedre enn den var på gamle Cosmopolite i Møllergata. I går satt den som en kule. Selv i de verste elektroniske kakofoniene til Aarseth med ditto perkusjons-onani fra de tre andre, så var lyden tight og godt definert.
Jeg og kona storkoste oss rett og slett.
Roy