Manualsamling?

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Hadde det vært gjennomførbart å laste opp brukermanualer et sted på Hifisentralen, til nedlasting for interesserte?
Jeg ser for meg et eget manualrom med faste underavdelinger som Platespillere, CDspillere, og forsterkeri, samt en "Diverse". Innenfor disse kunne brukerne opprette tråder eller mapper for ulike produsenter.
Eller er det gode praktiske, sikkerhetsmessige, eller juridiske innvendinger mot dette?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Vi kunne kanskje laget et register med linker til manualer, men det er jo litt av en jobb, og et problem er jo at fabrikanter endrer på linkene, produktene går ut av produksjon osv.

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Toriamos har jo et poeng om vinylengine, dette er en ganske omfattende base. Men den er, som også poengert, primært for platespillere.

Jeg ser for meg at en samling med større bredde ville være en klar fordel, både som ressurs for brukerne, og som utbygging av Hifisentralens tilbud.

Generelt når det gjelder utenlandske fora, tror jeg (mest en magefølelse) at et lokalt tilbud vil senke lista både til å bruke og å bidra med det man måtte ha liggende av filer og papirer.

Høvding, linker er ustadige vesener, det beste og mest vedlikeholdsfrie hadde vært om det fantes serverplass hos sentralen.
Til det andre, er det først og fremst nettopp de tingene som er gått ut av produksjon som det er behov for å supplere med manualer.

Topp Bunn