Manley Steelhead

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Hei,

Er det noen her inne som har Manley Steelhead? Har lenge drømt om en slik og vurderer å bestille en direkte fra USA nå når dollaren er så lav. Vet at den amerikanske versjonen har 120V strømforsyning men tror det skal gå greit å bestille med 230V også fra USA. EDIT: Dette står på weben til Manley: "120 to 240VAC operation changeable with power transformer re-wiring via internal switch and fuse value change". Så da så!

Den koster $7300 i USA og hvis vi antar $100 i frakt og dollarkurs på 5,4 blir det ca. 50K med moms.

Jeg vet at det er flere her på sentralen som mener vi bør handle i Norge og jeg gir alltid de Norske en tjangs. Det tenker jeg å gjøre nå også hvis jeg bestemmer meg men jeg har en smertgrense rundt 50K.

mvh,
OS

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.258
Torget vurderinger
28
Det lille jeg har lyttet til Steelhead må jeg si at dette virker være utrolig godt riaa-trinn, eller forforsterker, alt etter som man ser det. Har ikke kjørt direkte sammenligning med andre merker, så ta det for det det er verdt.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Fosse skrev:
Det lille jeg har lyttet til Steelhead må jeg si at dette virker være utrolig godt riaa-trinn, eller forforsterker, alt etter som man ser det. Har ikke kjørt direkte sammenligning med andre merker, så ta det for det det er verdt.
Har også hørt disse og må si meg enig med fosse! Dette er snop!!

Mvh
Kjetil

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Flott bilde av indrefileten til fisken Steelhead, OS - i tillegg til denne velkonstruerte kroppen så kommer det en velfødd strømforsyning ved siden av.

Du får et riaa-trinn med tre innganger og mengder av justeringer på fronten, og i tillegg en linjeinngang til cd feks. + to variable utganger og en fixed. Dette dekker alle mine behov med to grammofoner og en cd-spiller, samt direkte uttak til harddisk-opptaker for å konservere vinyl digitalt.

Funksjon står ikke tilbake for noe særlig, lydmessig kan det diskuteres om trafoer til mc-forsterking er toppen - jeg har ikke problemer, selv om jeg nok må si at rent riaa-messig så fant jeg nok at min forrige riaa Tom Evans 'The Groove' var hakket 'riktigere' den lille stunden jeg hadde de sammen.

Men Steelhead er opplagt et produkt man lever med i lang tid uten problemer, selv har jeg vanskelig for å se et riktigere produkt for meg på markedet i øyeblikket.
Fremer har feks. også holdt på den både pga fleksibiliteten og selvsagt lyden, selv om han naturligvis antakelig hører noen bedre produkter der ute. Men her er det også snakk om lydmessige preferanser, selvsagt. Forskjeller i high-end forsterkere kan ofte være rimelig subjektive.

Prismessig selges den i Norge for 10 ganger $-prisen. Det er nå det er mulig å gjøre en deal med lav $.
Samtidig er det klart at det er en fordel å ha en norsk importør som backing hvis noe skjer - så jeg ville forsøkt å jobbe med en god pris fra Peter hos Audiofreaks på bakgrunn av lav $.

Det lille Fosse har hørt av Steelhead er nok i min stue - jeg har ikke inntrykk av at han har vært voldsomt misfornøyd, nei. ;)

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Også OS - hvis du bor i nærheten av Oslo så må du jo selvsagt komme innom og ta den i nærmere øye/øresyn.
Jeg har vel ikke inntrykk av at det er mange med siste modell her ute, og importøren bor i Bergen...

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Boe skrev:
Også OS - hvis du bor i nærheten av Oslo så må du jo selvsagt komme innom og ta den i nærmere øye/øresyn.
Jeg har vel ikke inntrykk av at det er mange med siste modell her ute, og importøren bor i Bergen...
Takker for tilbudet. Jeg bor i Trondheim men det hender jeg er i Oslo.

mvh,
OS

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.268
Torget vurderinger
1
Sikkert en utmerket RIAA, men Manley er styggere enn arvesynden. Ville aldri hatt noe så grusomt i hus....

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.409
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe. Det var @Fosse sin Steelhead som ga meg ideen til å gi frontplaten på effektforsterkerkabinettet mitt en omgang Hammerite.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Sikkert en utmerket RIAA, men Manley er styggere enn arvesynden. Ville aldri hatt noe så grusomt i hus....
Hele MANLEY er slik.
Blandt de beste og et utmerket firma å ha kontakt med.
Sitter ikke de fleste HiFi nerdene i litt dårlig opplyst rom?
Bare forsterkere med grell blå belysning som synes?

Topp Bunn