Manger MSW i 6 kanaler

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Barbaresco har omsider fått Manger MSW i fullt multikanalsanlegg, 6 kanaler inkludert senter bak.

Er det noen som vet hvordan en kan få lagt om til aktiv drift og romkorreksjon, og alt levert fra PC? Jeg tenker på musikk-DVD, men også på rene lydformater slik som Lindberg Lyd satser på.

Har Audiolense løsningen, Bx?

R

RL69

Gjest
Har du noen bilder å by på?

Aktiv drift med 6 kanaler? Er det snakk om 6x3-veis eller 6x2-veis?
Med 6x3-veis blir det 18 analoge ut. Å holde styr på dette med aktiv deling og korreksjon vil vel kanskje få de fleste pc'er til å knele (?), men det hadde vert interessant å høre om Bx har greie på om det kan la seg gjøre.
Vet at Lynx har et PCIe kort med 16 analoge utganger (AES16e). Kunne dette kortet være aktuelt sammen men Audiolense?

MVH
KOL69

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Det blir toveis, altså 2 kanaler til hver hovedhøyttaler. I tillegg kan jeg tenke meg muligheten av et par suber, men det er ikke noe absolutt krav, og de er ikke på plass i dag. Så jeg er godt innenfor et 16-kanals Lynx.

Subene kan muligens unnværes med en god digital EQ, da front og senter til sammen har 6 stk 8-tommere til bass. Men det er ikke det samme som 2 12-tommere, selv om arealet blir nokså likt.

Hovedhøyttalerne er Manger Zerobox 108, senter framme og bak er Zerobox 107 (ørlite grann mindre), og sidehøyttalerne er Sidekick. Hovedhøyttalerne er satt opp med 3 stk MSW hver etter fru Mangers foretrukne konfigurasjon (selger mer!) for kontroll av spredning og baffelstep. Sidekick er nesten grenseflatehøyttalere (en nokså flat, skrå kasse som henger på vegg).

For tiden går det mye ut på å tråle etter gode konsert-DVD.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.094
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Prøv direkte, B.
Veldig spennende dette her. Følger med.