Manger Holoprofile - informasjon på tysk (HJELP)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har fått oversendt noen dokumenter fra Daniella Manger på Holoprofile.

Dette er på tysk, og det leser jeg ikke spesiellt godt......

Noen som kunne forbarme seg og lese dette og si litt om hva som skjer....spesiellt med spredningen....(fig 4 og 7 er nok relevante)

Mvh
OMF

Vedlegg

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Del 2 av dokumentet....

Mvh
OMF

Vedlegg

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Og slik ser den ut.....

Mvh
OMF

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.678
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det var jo ikke akkurat lettlest prosa, dette her!

Patentsøknad, ser det ut til. Kan sikkert oversette det for deg, men ikke på 5 minutter.

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Det haster ikke så voldsomt, men hadde vært interessant å skjønt litt mer hva det gikk i.....

Ellers fulgte det med rikelig med "feste-taper" - så hvis nysgjerrigheten blir pirret kan du jo låne de for test.....

Mvh
OMF

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.678
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har printet den ut. 16 tettskrevne sider. Får ha det som sengelektyre. Skal gjøre mitt beste.

mvh Tønnes

Edit: Ja takk, veldig interessant å få låne!

N

nb

Gjest
tkr skrev:
Patentsøknad, ser det ut til. Kan sikkert oversette det for deg, men ikke på 5 minutter.
Du leder herved hjelpsomhetskonkurransen for 2011, ikke akkurat Donald dette her...

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.678
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
nb skrev:
tkr skrev:
Du leder herved hjelpsomhetskonkurransen for 2011, ikke akkurat Donald dette her...
Takker, jeg gjør nok det....... 8)

Dæven, dette var tunge greier, gitt! Jeg har lest gjennom det 4 ganger hittil, og foreløpig fasit er at det forbedrer impulsresponsen ved å skjerme for en del av Mangerelementet som kan gi interferens.

Hvorfor det i sin tid skal gi bedre stereoperspektiv over et større område er meg foreløpig en gåte, men jeg skal gå på med krum hals og lese gjennom det en gang til.

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Takker....

Vel hvis impulsresponsen blir mer riktig, så vil det "åpenbart" påvirke stereoperspektivet....det er jo hele hele "Manger-budskapet" - korrekt impulsrespons var viktig for våre forfedre til å lokalisere farer og levende mat ute i felt!

Mvh
OMF

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Handler ikke dette enkelt og greit om at de begrenser/stopper spredningen til ene siden da? Som igjen gir penere impulsrespons eller ETC kurve.

Topp Bunn