Mahler symfoni nr. 1

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.572
Torget vurderinger
96
Jeg ønsker å oppleve denne på konsert. Noen som har noe info jeg ikke har klart å google meg frem til? Den ene av mine 3 favoritt symfonier jeg ikke har fått sett og hørt live.
Kanskje jeg må til Sverige eller Danmark.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Et nydelig verk, som er verd å få med seg på konsert. Her i landet er det ingen som har den på programmet, denne sesongen er det 3 og 5 som gjelder.
Ikke så mye å finne i Danmark og Sverige heller. Programmene for høsten og neste sesong er ikke lagt ut enda, så hvis du er tålmodig kommer det kanskje en mulighet neste år.
Ellers kan du stikke til Göteborg ikveld, der spiller de den svære nr.2.
Eller dra på Mahler-festival i Amsterdam, der finnes det billetter til1.symfonien med Mäkelä og Concertgebouw 10.mai.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.572
Torget vurderinger
96
Et nydelig verk, som er verd å få med seg på konsert. Her i landet er det ingen som har den på programmet, denne sesongen er det 3 og 5 som gjelder.
Ikke så mye å finne i Danmark og Sverige heller. Programmene for høsten og neste sesong er ikke lagt ut enda, så hvis du er tålmodig kommer det kanskje en mulighet neste år.
Ellers kan du stikke til Göteborg ikveld, der spiller de den svære nr.2.
Eller dra på Mahler-festival i Amsterdam, der finnes det billetter til1.symfonien med Mäkelä og Concertgebouw 10.mai.
Jeg får smøre meg med tålmodighet da.

Jeg sliter egentlig med Mahler. Denne er et solid unntak, en symfoni uten svake øyeblikk imo. De siste minuttene i siste sats, når "hornrekka" gjerne reiser seg, er ubeskrivelig bra med rett orkester. Nakkehårene står til alle kanter. Helt enestående. Har den på en veldig bra Blu-ray.

Topp Bunn